Željeznički saobraćaj u Mađarskoj je gotovo potpuno stao.
Djelimičan štrajk na budimpeštanskom aerodromu i dalje traje, a obustavu rada su najavili i vozači gradskih autobusa u mađarskoj prestonici.
Prema riječima predsjednika Slobodnog sindikata željezničkih radnika Ištvana Gaška, svega osam odsto zaposlenih na željeznici je jutros došlo na svoje radno mjesto, pa je saobraćaj praktično paralisan, a i vozovi koji idu ne zna se kada će krenuti i da li će uopšte stići na odredište.
Gaška nije želio da precizira koliko će obustava rada trajati, istakavši tokom gostovanja u jednoj TV emisiji da sve zavisi od toga da li će rukovodstvo Mađarske državne željeznice (MAV) sjesti za pregovarački sto.
Željezničari i dalje traže povećanje plata, bolje uslove rada, povlačenje odluke o zatvaranju tridesetak pruga i dio novca od privatizacije preduzeća za transport robe "Kargo", koje je MAV prodao Austrijancima.
Povremeni štrajk nastavljen je i na aerodromu "Feriheđ" kraj Budimpešte, koji traje već sedam dana. Jutros nešto prije sedam sati privredmeno je zatvoren terminal 2B i ne zna se kada će se kontrolori karata vratiti na šaltere.
Danas bi trebalo da bude donesena odluka da li će u četvrtak na pola dana biti potpuno blokiran gradski saobraćaj u glavnom gradu Mađarske, pošto ističe rok koji je sindikat vozača autobusa dao rukovodstvu Budimpeštanskog saobraćajnog preduzeća (BKV) da ponudi rješenje za krizu u kojoj se firna nalazi već duže vrijeme.
Sindikat vozača traži da se zakonski reguliše finansiranje gradskog saobraćaja u Budimpešti, da država poveća dotacije za BKV, da grad preuzme obavezu da plaća kamate na dug preduzeća od 80 milijardi forinti (oko 300.000 evra), da se bolje poslovanje firma ne obezbjeđuje povećanjem cijena karata, već iz posebnog fonda i da BKV odmah dobije finansijsku injekciju od 30 milijardi foprinti.
(Tanjug)