Uprkos resesiji Nijemci pred božićne praznike nisu pokazali strah od krize i namjeru da štede.
Uprkos recesiji i najavi da bi naredna godina mogla da bude ekonomski najgora poslije Drugog svjetskog rata, Nijemci pred božićne praznike nisu pokazali strah od krize i namjeru da štede.
Njemačka trgovačka udruženje saopštila su da je predbožićna potrošnja građana ostala na nivou prošlogodišnje, a da su "za ispod jelke" građani kupovali prije svega vredniju robu - plazma-televizore, kompjutere i druge proizvode elektonske industrije.
Početkom sedmice je i indeks potrošačkog raspoloženja pokazao da se ono nije promjenilo u odnosu na prošlu godinu.
Manje od 10 odsto stanovništva, kako pokazuju ankete, ove godine je odlučilo da ne kupi porodici i prijateljima božićne darove.
Božićna ili tzv. 13. plata u mnogim firmama je proteklih godina smanjena, ali je sasvim ukinuta samo u malobrojnim preduzećima.
Čak 60 odsto Nijemaca je ove godina za božićne poklone potrošilo u najmanju ruku isto kao i prošle godine, izdatke za Božić je odlučilo da smanji 24 odsto građana.
Pored elektonike, na listi najomiljenijih i najčešće razmjenjivanih poklona su i knjige, novac ili bonovi za kupovinu robe, odjeća, kompakt diskovi i filmovi, slatkiši, igračke, nakit i karte za pozorište i koncerte.
Kada je o poklonima riječ, Nijemci najmanje štede na djeci. Tako u prosjeku svako dijete dobije za Božić od roditelja poklone u vrijednosti od 306 evra, pri tome je za mališane do dvije godine prosjek 154 evra, dok djeca preko 12 godina dobijaju poklone za u prosjeku 390 evra.
(Beta)