Šeik Haled Omrad, glavni sekretar Saveta za fatvu Univerziteta Al-Azhar u Kairu čija uputstva se smatraju opštevažećim za sve sunite, kaže da muslimanke po šerijatu ne moraju pokrivati lice.
Štaviše, Omrad kaže da nošenje nikaba predstavlja izraz verskog fanatizma.
On je, u izjavi za Dojče vele, rekao da šerijatski zakon, kada je reč o odevanju žena, propisuje samo tri stvari - odevni predmet ne sme isticati liniju tela, ne sme otkrivati telo i na sme biti usko pripijen uz telo.
Po njegovim rečima, odeća ne bi trebalo da pokriva ruke, niti lice.
"Što se tiče vela koji potpuno pokriva lice, takozvanog nikaba (na našim prostorima poznatog i kao zar, prim.red.), ni Kuran ni suna ne obavezuju ženu da ga nosi. Zato kažemo da je nikab tradicija, običaj koji potiče iz nekih zemalja i koji se u njima uvrežio, ali to ne stoji u načelima šerijatskog prava", kaže šeik Omrad.
On ističe da su samo žene proroka Muhameda morale pokrivati lice.
"To je bio izuzetak koji je važio pre 1400 godina", kaže šeik Omrad i ističe da to nije nikakvo opravdanje za kopiranje.
"Izuzetak važi samo za prorokove žene. Ako šerijatsko pravo kaže da ovo posebno pravilo, da se pokriva lice, važi samo za proroka i njegove žene, onda druge muslimanske žene to ne smeju koristiti za opravdanje da to oponašaju. Radi se samo o proroku", kaže šeik.
On napominje da žena koja je odrasla u društvu u kome je uobičajeno nošenje nikaba, ima pravo s verskog stanovišta sama da odluči hoće li ga nositi ili ne.
"Ali na to ne sme gledati kao na verski čin, jer bi to onda bio problem. Učenjaci su različitog mišljenja o nikabu kada su u pitanju sigurnost i zaštita žena. Jedni kažu da ih on štiti. Drugi kažu: ne, to je verski fanatizam! Neki od njih kažu da je nikab, štaviše, izmišljotina koje u našoj veri uopšte nema. I da on nije dozvoljen ni ženama niti muškarcima", rekao je Omrad.
On ističe i da, kada nikab nanosi štetu nekom društvu i služi kao maska za izvođenje terorističkih napada, onda ga treba zabraniti.