• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tokom praznika (ne) koristite platne kartice

Više desetina hiljada građana Srbije koji su korisnici platnih kartica Poštanske štedionice za vreme vaskršnjih praznika nije moglo da obavi kupovinu.

 Tokom praznika (ne) koristite platne kartice  Izvor: MONDO

Prema rečima Branislava Ivanovića, direktora Poštanske štedionice koji je zadužen za platne kartice, njihovi klijenti nisu mogli da se služe platnim karticama jer je došlo do zagušenja i pada sistema zbog "neverovatno velikog broja" transakcija.

Andrej Gruden iz Nacionalnog centra za platne kartice u Narodnoj banci Srbije kaže za "Press" da oni nemaju podatke koliko su često građani onemogućeni da plaćaju karticama. Ipak, on je apostrofirao Poštansku štedionicu kao banku, koja ima više problema s karticama od ostalih na domaćem tržištu.

"Svakako je da takvih tehničkih problema ima i, kada do njih dođe, građani treba da se obrate banci koja im je i izdala karticu. Činjenica je da Poštanska štedionica ima malo više problema nego druge banke, ali ne znam u čemu je zaista problem", rekao je Gruden.

"Problem sa softverom prvobitno se pojavio u petak, ali je istog dana posle podne kvar saniran. Međutim, u subotu je opet nastalo zagušenje i tog dana smo potpuno otklonili problem. Inače, do zagušenja softvera, zbog čega građani nisu mogli da se služe platnim karticama, došlo je zbog neverovatno velikog broj transakcija. Prema našim pokazateljima, mi smo za vreme uskršnjih praznika imali najveći broj transakcija do sada. Zbog toga je došlo do zagušenja i pada sistema softvera", objasnio je Ivanović za Press.

I u "Delta Maksiju" su potvrdili da korisnici platnih kartica Poštanske štedionice nisu mogli za prošli vikend da obave kupovinu. Naime, kupci koji su u subotu hteli da pazare u "Tempo" centrima, bili su onemogućeni da plate jer nije mogla da se uspostavi konekcija s njihovom matičnom bankom.

"U subotu je vladalo pravo ludilo u našim 'Tempo' centrima. Kupci vlasnici kartica Poštanske štedionice nisu mogli u prepodnevnim časovima da plaćaju njima. Već u poslepodnevnim časovima sve je bilo u redu", rečeno je u "Delta Maksiju".

Međutim, kako Press saznaje, klijenti Poštanske štedionice s karticama nisu mogli da pazare, niti da uzmu svoj novac s bankomata ni za vreme novogodišnjih praznika.

Da platne kartice nisu funkcionisale za vreme prethodnog vikenda primetili su i zaposleni u kompaniji "Melon transakšn solušn", koja se bavi praćenjem bankarskih transakcija.

"Poštanska štedionica bi trebalo da promeni procesora i da sarađuje sa 'Čip-kardom', kao što je većina banaka uradila. I naši operateri su primetili da je za vikend bilo problema s njihovim 'dina' platnim karticama. Mi, inače, ne radimo sa Poštanskom, već s drugim bankama, ali pratimo sve transakcije. U slučajevima kada vidimo da postoji neki problem, 'Melon' to prosledi Narodnoj banci Srbije, i oni nam kažu da transakcija mora da se zaustavi, odnosno da ne može da se obavi. Tako je konkretno bilo i s platnim karticama Poštanske štedionice za vreme proteklog vikenda", kažu u "Melonu". U ovoj firmi tvrde da do zagušenja sistema i nemogućnosti da se obavi transakcija dolazi i na bankomatima drugih banaka i da se to najčešće dešava za vreme praznika.

Za vreme prvomajskih praznika, prema rečima Ivanovića, ovaj problem ne bi trebalo da se ponovi.

"Kvar je u potpunosti otklonjen, sada sve funkcioniše normalno, ali, bez obzira na to, naše stručne službe će sve držati pod kontrolom", siguran je Ivanović.

(www.mtsmondo.com)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE