Pogledajte kakva će biti pravila za korisnike električnih trotineta u Srpskoj | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

4 klase

Pogledajte kakva će biti pravila za korisnike električnih trotineta u Srpskoj

Autor Dušan Volaš
Autor Dušan Volaš

Republika Srpska prva je regionu počela sa uređenjem saobraćaja električnih trotineta i sličnih uređaja usvajanjem Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja i veza.

Izvor: Mondo/Stefan Stojanović

Iz Ministarstva su naveli da je ovim nacrtom zakona, koji je usvojen na 15. sjednici Narodne skupštine Republike Srpske, uređen saobraćaj električnih trotineta i drugih sličnih uređaja.

Propisano je da je lako lično električno vozilo električni trotinet, električni skejtbord, haverbord, segvej i slično vozilo na točkovima koje se djelimično ili potpuno koristi kao motorno vozilo za prevoz jednog lica na javnoj, odnosno privatnoj površini i koje se, između ostalog, kreće maksimalnom brzinom do 25 kilometara na čas.

Ova vozila razvrstavaju se u klase, a prve dvije se odnose na vozila bez sistema samobalansiranja i sjedišta. Klasa 1 su vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest kilometara na čas, a klasa dva vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 kilometara na čas.

U naredne dvije klase spadaju vozila sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta i to u klasu 3 ubrajaju se vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest kilometara na čas, a u klasu 4 vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 kilometara na čas.

Propisano je da su ova vozila obavezno opremljena ograničivačem brzine kojim se obezbjeđuje da se ne prelazi maksimalna konstruktivna brzina, prednjim i zadnjim katadiopterom, s tim da su vozila klase 2 i klase 4 obavezno opremljena prednjim i zadnjim svjetlom za osvjetljavanje puta i uređajem za davanje zvučnih signala.

Prema ovom dokumentu, predviđeno je da se propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, kojima je uređeno kretanje pješaka, primjenjuju i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase 1 i klase 3 /vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest kilometara na čas/, osim što je lice koje koristi ovakvo vozilo obavezno da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo kojim se kreće.

Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase 2 i klase 4 /vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 kilometara na čas/, osim što je lice koje koristi ovakvo vozilo obavezno da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo kojim se kreće, da ima više od 14 godina, da posjeduje potvrdu o poznavanju propisa i za vrijeme vožnje da nosi na glavi zakopčanu zaštitnu kacigu.

skuter, trotinet Izvor: m:tel

Nacrtom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske jasnije su definisane odredbe koje se odnose na sveobuhvatne analize saobraćajnih nezgoda, kretanje u raskrsnicama s kružnim tokom, nasilnička vožnja, prevoz životinja u kabini vozila i drugo.

Nacrtom je predviđeno da troškove izlaska policije na lice mjesta radi vršenja uviđaja saobraćajne nezgode sa manjom materijalnom štetom, u situaciji kada učesnici saobraćajne nezgode ne pristaju da popune i potpišu obrazac evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi, snosi učesnik saobraćajne nezgode koji zahtijeva izlazak policije, u iznosu od 100 KM.

Prethodno je propisano da se prilikom registracije vozila dobije obrazac evropskog izvještaja o saobraćajnoj nezgodi, koji se koristi u situacijama kada se dogodi saobraćajna nezgoda sa manjom materijalnom štetom, odnosno, štetom do 500 KM.

Međutim, u ovakvim situacijama, često se poziva policija radi vršenja uviđaja, što prouzrokuje nepotrebne zastoje i gužve u saobraćaju, materijalne troškove policiji i angažovanje kapaciteta policijskih službenika, zbog čega je bilo neophodno urediti ovu oblast Nacrtom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske.

Nacrtom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske obuhvaćeni su i pješaci pod dejstvom alkohola.

Prethodno je propisana zabrana kretanja pješaka koji imaju više od 0,8 g/kg alkohola u krvi. Prema izmjenama zakona, pješaci u alkoholisanom stanju dužni su da se podvrgnu kontroli prisustva alkohola ili opojnih droga u organizmu pomoću odgovarajućih sredstava i aparata, odnosno da pristupe stručnom ljekarskom pregledu na koji su upućeni radi provjere prisustva alkohola ili opojnih droga u organizmu.

Zakon o bezbjednosti saobraćaja na putevima Republike Srpske donesen je u julu 2011. godine. U proteklom periodu, tokom primjene Zakona uočeni su nedostaci i nedorečenosti, što je ometalo potpuno provođenje Zakona i ostvarivanje krajnjih ciljeva koji su se željeli postići ovim zakonom, podsjetili su iz resornog ministarstva.

Možda će vas zanimati

Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE