• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Počela kampanja "Zaveži! Dosta priče, veži pojas"

Autor SRNA

Vozači na domaćim putevima često zaborave na vezivanje pojasa, zbog čega ih je neophodno konstantno podsjećati na njihovu zakonsku obavezu, ali i obavezu prema sebi...

U proteklih pet mjeseci na putevima Republike Srpske poginulo je 40 učesnika u saobraćaju, a činjenica da manje od 50 odsto ljudi veže pojas u vozilu je poražavajuća, rečeno je danas u Banjaluci na predstavljanju kampanje "Zaveži! Dosta priče, veži pojas".

U okviru preventivne kampanje, koja će biti realizovana u junu, radio i TV džinglom, te promotivnim materijalom apelovaće se na povećanje upotrebe sigurnosnog pojasa koji smanjuje rizik od smrtnog ishoda do 50 odsto na prednjem, a do 75 odsto na zadnjem sjedištu.

Kampanju provode Ministarstvo saobraćaja i veza Republike Srpske, Ministarstvo unutrašnjih poslova Srpske, te Agencija za bezbjednost saobraćaja i Republički auto-moto savez.

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović rekao je da se na svijest učesnika u saobraćaju mora uticati na sve načine, a ne samo kaznama, zbog čega su se ove institucije opredijelile za ovu kampanju.

"Ako imamo u vidu činjenicu da upotreba pojaseva smanjuje rizik od smrtnog ishoda udesa do 50 odsto na prednjem, a do 75 odsto na zadnjem sjedištu, jasno je koliko je važno poštovati ovu obavezu", rekao je Čubrilović.

Prema njegovim riječima, vozači na domaćim putevima često zaborave na vezivanje pojasa, zbog čega ih je neophodno konstantno podsjećati na njihovu zakonsku obavezu, ali i obavezu prema sebi.

On je zahvalio medijima za praćenje i izvještavanje o preventivnim kampanjama tokom prethodnih godina i izrazio nadu da će ova saradnja biti nastavljena.

Načelnik Jedinice za bezbjednost saobraćaja MUP-a Srpske Goran Šmitran rekao je da je u proteklih pet mjeseci na putevima Republike Srpske poginulo 40 učesnika u saobraćaju, 214 je teško povrijeđeno, a 81 lakše.

"Ono što nas zabrinjava je da su smrtno stradali 21 vozač, tri putnika i jedan suvozač, što govori da je više od 58 odsto učesnika u saobraćaju bilo u mogućnosti da koristi bezbjednosni pojas i vjerovatno bi zahvaljujući tome bilo 10 odsto manje poginulih", rekao je Šmitran.

On je precizirao da je procenat vezivanja pojasa na prednjim sjedištima vozila manji od 50 odsto, a na zadnjim sjedištima on iznosi oko pet odsto, što je daleko ispod zadovoljavajućeg nivoa.

Govoreći o regulativi u drugim zemljama, Šmitran je naveo da je kazna za nevezivanje pojasa u Grčkoj oko 350 evra, dok je u BiH 30 KM.

"S obzirom da je zakon priopisao kaznu od 30 KM, to ne možemo u ovom času mijenjati, ali situaciju možemo popravljati njegovom dosljednom primjenom, odnosno dosljednim kontrolama", rekao je Šmitran.

On je kao jednu od potrebnih mjera naveo i nezavisno brojanje i praćenje indikatora performansi bezbjednosti saobraćaja u pogledu korištenja pojasa, koje vrši Auto-moto savez, kako bi MUP dobio informaciju u kojim mjestima je taj procenat ispod svakog nivoa.

"Nećemo stati sa akcijom 30. juna, jer ovo je kontinuiran proces s ciljem da se procenat što više popravi", rekao je Šmitran, poručivši da će pripadnici MUP-a i svojim ličnim primjerom poslati jasnu poruku građanima o neophodnosti poštivanja zakonske obaveze.

Direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske Milija Radović precizirao je da je ovo treća kampanja u ovoj godini koja se odnosi na upotrebu pojasa, a da se video-spot koristi prvi put.

On je najavio da će video spot, koji je rađen u vlastitoj produkciji Agencije, biti emitovan u narednih 15 dana na svim televizijskim stanicama.

Generalni sekretar Auto-moto saveza Srpske Ranko Babić rekao je da su rezultati istraživanja učestalosti vezivanja pojasa poražavajući, jer je procenat i ove godine ispod 50 odsto.

On je precizirao da je kontrolom 39.000 lica i 26.000 vozila u 32 mjesta u Srpskoj utvrđeno da je procenat vezivanja vozača oko 45 odsto, suvozača oko 47 procenata, odraslih lica na zadnjim sjedištima osam odsto, a auto sjedalica 29 procenata.

"To govori da je kod naših građana i dalje nedovoljno razvijena svijest o značaju vezivanja pojasa. Kada pogledamo stručna istraživanja o dešavanjima pri malim brzinama, onda tek postajemo svjesni koliki je značaj upotrebe pojasa pogotovo pri manjim brzinama", rekao je Babić.

On je dodao da prema podacima iz razvijenih zemalja, 10 procenata onih koji se ne vezuju su izazivači svih ostalih saobraćajnih nezgoda u 90 odsto slučajeva, jer, kako je rekao, onaj ko ne poštuje jedan saobraćajni propis, u najvećem broju slučajeva ne poštuje ni ostale.

"Zbog toga, kao svjedoci onoga što se na našim putevima dešava, poručujemo da se za početak svi vežemo, jer upotreba sigurnosnog pojasa će ili spasiti život ili pomoći da povrede nakon udesa budu lakše", rekao je Babić.

Profesor Akademije umjetnosti banjalučkog univerziteta Goran Janković istakao je da je kampanja rezultat rada kreativnog A tima ove visokoškolske ustanove i da su u njenom okviru realizovani video spot, radio džingl, letak, plakat, bilbordi i promotivne naljepnice.

"Za razliku od prethodnih kampanja, ova na kreativan, duhovit i provokativan način skreće pažnju na obavezno vezivanje pojasa", rekao je Janković.

On je zahvalio resornim ministarstvima, Agenciji za bezbjednost saobraćaja, Auto-moto savezu jer su prepoznali kreativni potencijal studenata i nastavnika Akademije i ukazao na strateški značaj saradnje ovih institucija i Akademije umjetnosti, jer se njom provode smjernice Ministarstva prosvjete i kulture o školovanju kadrova za potrebe tržišta rada.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE