Radovi na izgradnji novog mosta na regionalnom putu R480 preko rijeke Dragočajke u MZ Zalužani trebalo bi da budu završeni za manje od 20 dana, ali ovu vijest mještani Zalužana, ali i Kuljana prihvatili su s rezervom.
Jovo Šerbedžija, vlasnik auto-praonice "Delux" iz Zalužana koja se nalazi pored gradilišta, pita se ko će da mu nadoknadi novac koji je izgubio zbog odugovlačenja sa radovima. "Ne razumijem raspored njihovog rada. Da se razumijemo, oni kad rade, rade kako valja, ali nije mi jasno zašto nisu uveli i drugu smjenu i to lijepo završili što prije. Ovako, radnici rade samo jednu smjenu i ko zna kad će biti završeni radovi. Most kada bude završen to će biti prava stvar, ali ovdje je problem što je to moglo već da bude gotovo", kaže Šerbedžija i ističe da on nije jedini koji ovako misli. Iz preduzeća Putevi RS kažu da su radovi na mostu bili obustavljeni zbog vanrednog stanja izazvanog poplavama, ali da je izvođač uspio da nadoknadi izgubljeno i da će uspjeti da završi u prvobitno planiranom roku, 27. jula ove godine. "Izvođač radova, preduzeće "MG Mind" završilo je postavljanje svih sedam glavnih nosača budućeg mosta, betonirane su ploče mosta i prelaznih ploča. Trenutno se uređuje korito rijeke Dragočajke, a preostalo je još da se asfaltira kolovoz, naprave ograda i pješačke staze, kao i signalizacija budućeg mosta", kaže portparol preduzeća Natalija Kostrešević. "Ovdje ima jako mnogo privrednih subjekata čiji poslovi ispaštaju zbog toga što radovi traju ovoliko dugo. Ispaštaju i građani, veliki broj građana koji živi u Kuljanima je odsječen, da bi došli do grada moraju da idu okolo, troše više goriva i vremena. Dakle, ponavljam, nemam ništa protiv izgradnje mosta, štaviše, neka je i to došlo na red, ali zar mora toliko meseci da se gradi ovaj mali most", kaže Šerbedžija. Dragomir i Mira Pejaković, penzioneri iz Zalužana, juče su došli da vide kako napreduju radovi, zadovoljni su, kažu, što će posle toliko godina i ovaj most da dobije novo ruho. "Za svaku pohvalu je to što prave most, onaj stari je stvarno bio usko grlo ove frekventne saobraćajnice, ali mislimo da bi radovi mogli i malo brže da se odvijaju. Pošto gradski autobusi sada ne mogu da idu ovim putem zbog radova, a automobil nemamo da možemo okolo, moramo oko dva kilometra da pješačimo do prvog autobuskog stajališta da bismo došli do grada. Naša kćerka živi tu kod mosta i umjesto da može i pješke da dođe kod nas sada mora da ide okolo. Iskreno se nadamo da će radovi da budu gotovi ovog mjeseca", kažu Pejakovići. Kada je u pitanju mjesna zajednica Kuljani, čiji mještani su radovima potpuno odsječeni od grada, ogorčenost i ljutnja zbog spore dinamike rada ne izostaju. Ninoslav Dobrijević smatra da se radovi razvlače da bi se tempirali pred izbore, te da je ta računica prosta i jasna svim mještanima. "Interesantno je, recimo, što se radi samo u jednoj smjeni, umjesto u tri smjene, da se posao završi što prije. A još interesantnije je što i u toj jednoj smjeni najčešće budu dva radnika koji tamo nešto kao kuckaju. A ima još jedna stvar, evo ja sam recimo za ova tri mjeseca potrošio 300 KM dodatno na gorivo kružeći da bih došao do Banjaluke. Pomnožite tu cifru sa brojem mještana Kuljana i dobićete cifru koliko je zaista koštao most", smatra Dobrijević.