Zloupotreba djece, govor mržnje i proizvoljno korišćenje istraživanja javnog mnjenja izdvojeni su kao neki od najvećih izazova i problema u izvještavanju medija tokom predizborne kampanje.
Rad medija tokom predizborne kampanje bila je tema radionice održane u utorak u prostorijama Kluba novinara u Banjaluci.
"Nijedan zakon u Bosni i Hercegovini ne brani upotrebu djece u predizborne, odnosno političke svrhe, a svake izborne godine javni budžeti i resursi se koriste u kampanjama,“ upozorila je Milkica Milojević, dugogodišnja novinarka i članica Upravnog odbora Udruženja „BH novinari“ u svom uvodnom obraćanju.
Milojević je napomenula i da postoje zakoni prema kojima se javni objekti, uključujući i škole, mogu koristiti za predizborne kampanje stranaka. Prema njenim riječima, zadatak medija je da zagovaraju promjenu loših zakona.
Boris Kujundžić iz Regulatorne agencije za komunikacije BiH (RAK BiH) smatra da je potrebno mijenjati Izborni zakon i prateće dokumente kako bi se umanjile mogućnosti za zloupotrebe. Napomenuo je da su društvene mreže „siva zona“, tj. da zakonski nije precizno definisano njihovo korišćenje u kampanji, pa se koriste i kad nastupi izborna tišina.
Borislav Vukojević, viši asistent na Fakultetu političkih nauka u Banjaluci, govorio je o opasnostima i zamkama korištenja istraživanja javnog mnjenja u medijskim sadržajima.
"Postoje dva mita o istraživanjima javnog mnjenja kod novinara. Prvi je da ankete sa ulice, portala ili štampe predstavljaju takva istraživanja, a drugi je da su sva istraživanja javnog mnjenja politički motivisana“, rekao je Vukojević.
Napomenuo je da posebnu pažnju treba posvetiti govoru mržnje, te da novinari treba ili da ne koriste takve izjave ili, ako koriste, da se jasno ograde i osude takav govor.
Radionicu su organizovali Klub novinara Banjaluka i Udruženje „BH novinari“ u saradnji sa Koalicijom „Pod lupom.“
Osim u Banjaluci, održana je i u Srebrenici, a biće organizovana i u Tuzli i Čapljini.