• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta ako vam rupa na putu ''odvali'' točak?

Autori mondo.ba Autori Dušan Volaš

Ako zbog rupe na cesti oštetite automobil, prvo bi trebalo da zovnete saobraćajnu policiju, pažljivo fotografišete mjesto nezgode, a ne bi bilo loše ni da imate svjedoke. U tom slučaju, možda i biste mogli i naplatite odštetu.

 Šta ako vam rupa na putu ''odvali'' točak? Izvor: Mondo/Dušan Volaš
Izvor: Mondo/Dušan Volaš

Udarne rupe, ulegnuća i druga oštećenja puteva su naša stvarnost i često su uzrok saobraćajnih nesreća. Vozači se često pitaju da li i kako mogu da nadoknade štetu na automobilu koja nastane zbog saobraćajnica koje nisu u ispravnom stanju.

Prema podacima MUP-a RS tokom 2018. godine dogodilo se 65 saobraćajnih nezgoda uzrokovanih stanjem puta. U 2017. godini iz istog razloga desila se 51, a u 2016. godini 22 saobraćajne nezgode.

U MUP-u kažu da je za utvrđivanje odgovornosti nadležan sud.

"Kada su u pitanju saobraćajne nezgode u kojima je nastupila materijalna šteta ili posljedice po lica, policijski službenici vrše uviđaj i podnose izvještaj o preduzetim mjerama i radnjama nadležnom sudu, radi utvrđivanja odgovornosti", odgovorili su nam iz policije o proceduri građana za prijavu oštećenja na vozilima zbog loših puteva.

Saobraćajni stručnjaci savjetuju, da kada je riječ o eventualnoj naplati štete koja je nastala zbog oštećenja na putu, vozači prvo treba da pozovu saobraćajnu policiju, koja treba da obavi uviđaj i sačini zapisnik.

U takvim situacijama saobraćajna policija je obavezna da izađe na lice mjesta, jer se i oštećenje na vozilu zbog udarne rupe na putu smatra saobraćajnom nezgodom.

"Takođe bi bilo poželjno fotografisati oštećenja i rupu iz nekoliko uglova, a ne bi bilo loše imati i eventualne svjedoke. Da bi se smanjile nezgode trebalo bi izraditi jedinstvenu mapu udarnih rupa i oštećenja na putevima što kod nas nije slučaj", smatra Zdravko Ivić, inženjer saobraćaja iz Banjaluke.

U Zakonu o javnim putevima RS se navodi da upravljač puta odgovara za štetu koja nastane korisnicima puteva koji poštuju saobraćajne propise, saobraćajnu signalizaciju, vremenske uslove, stanje puta i okoline, ako je šteta nastala zbog propuštanja blagovremenog izvršenja pojedinih potrebnih radova i preduzimanja odgovarajućih mjera na održavanju javnih puteva, propisanih članom 31. koji se odnosi na održavanje javnih puteva.

Za utvrđivanje štete u BiH zaduženi su ovlašteni sudski procjenitelji, a za sve autoputeve i magistralne puteve odgovorne su JP Autoceste FBiH, JP Ceste FBiH, JP Putevi Republike Srpske i JP Autoputevi Republike Srpske.

Na sajtu Javnog preduzeća "Putevi Republike Srpske" naveden je podatak da na teritoriji RS putnu mrežu čini 1.781 kilometara magistralnih i 2.183 kilometara regionalnih puteva što ukupno iznosi 4.191 km, kojim na osnovu Zakona o javnim putevima upravlja ovo javno preduzeće. Osim navedenih informacija treba dodati da Republika Srpska ima i mrežu od oko 105 kilometara auto-puteva.

U Putevima RS procjenjuju da bi, shodno međunarodnim standardima, godišnje trebalo ulagati oko 100 miliona KM u poslove redovnog i investicionog održavanja, a sve u cilju dobrog i kvalitetnog upravljanja putnom mrežom.

Prema podatku iz prošle godine unazad 11 godina na putevima Republike Srpske je poginulo je 1.671 osoba. U prosjeku dnevno bude čak 26 saobraćajnih nezgoda, a unazad desetak godina rekordna je 2007. godina u kojoj je bilo čak 10.933 saobraćajki.

U izvještaju Svjetske zdravstvene organizacije se navodi da je jedan od velikih problema u BiH visoka stopa smrtnosti na 100 hiljada stanovnika uzrokovana saobraćajnim nesrećama. Tako u BiH na 100.000 stanovnika smrtno strada oko 18 ljudi u sabraćajnim nezgodama, dok je, recimo, u Hrvatskoj proj poginulih na 100.000 građana oko devet, odnosno duplo manje.

Po analizama Auto-moto kluba BiH (BIHAMK), veliki broj saobraćajnih nesreća na našim putevima rezultat je nepoštovanja saobraćajnih propisa, te niskog nivoa saobraćajane kulture većeg broja učesnika u saobraćaju.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dz

Zato bi trebao ,više da se angažuje i Milija Radović.Da pomogne vozačima i na taj način.Da se apeluje i kada se reg. auto.Pare se uzimaju za puteve a putevi toliko,loši.

MONDO REPORTAŽE