Gradnja mosta preko Vrbasa prema banjalučkom naselju Česma počeće ove godine obećali su u nedjelju stanovnicima Česme gradski odbornici iz Partije demokratskog progresa.
Milko Grmuša, Ivan Begić i Jovo Savanović pred brojnim mještanima su prvo u prostorijama mjesne zajednice, a zatim i na samoj lokaciji na nasipu pored Vrbasa, saopštili da će gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković ispuniti predizborno obećanje o gradnji mosta i da će se bageri pored Vrbasa sigurno pojaviti prije Nove godine.
"Gradonačelnik Draško Stanivuković je istakao da Banjaluka ima jasno rješenje za izgradnju mosta u Česmi. Postoji idejno rješenje za koje je gradonačelnik tražio nadogradnju, a planirana je i eksproprijacija zemljišta na tom lokalitetu," objavio je sajt Gradske uprave.
Stanivuković je na današnjoj pres-konferenciji takođe ponovio da će ovaj most biti sagrađen i da je za to potrebno pet miliona KM.
Odakle novac?
Mondo saznaje da je idejni projekat za most završen, a da su pripreme za eksproprijaciju zemljišta u toku.
U gradu tvrde da će novac za njegovu izgradnju biti obezbijeđen rebalansom budžeta, kao i "spoljnim sredstvima." Rebalans budžeta je ''na dugom štapu'' jer budžet još nije usvojen, a sjednica Skupštine grada je odgođena.
Izvor: Mondo - Željko SvitlicaU nacrtu budžeta za izgradnju saobraćajnica i mostova u Banjaluci predviđeno je 4,34 miliona KM, od čega se 3,89 miliona odnosi na izgradnju mosta u Docu (3,32 miliona KM iz kredita EBRD) i 560.000 KM iz redovnih budžetskih sredstava. Za završetak mosta u S. Toplicama planirano je 400 hiljada KM.
Nezvanično, grad planira da gradnju mosta finansira iz neke druge budžetske stavke. Napomenuto je da je nacrtom budžeta 31 milion KM predviđen za investicije. Postoji mogućnost i indicije da će određeni dio novca donirati Republika Srbija.Takođe, grad može emitovati i prodati dodatne obveznice i na taj način se zadužiti.
US: Uvrstiti most u budžet
Predstavnici banjalučkog Gradskog odbora Ujedinjene Srpske danas su zatražili od gradonačelnika da se u gradskom budžetu predvide sredstava za izgradnju mosta u naselju Česma.
Šef Kluba odbornika Ujedinjene Srpske u Skupštini grada Neven Stanić rekao je da bi izgradnja ovog mosta preko rijeke Vrbas povezala stanovništvo Česme i drugih naselja sa ostalim dijelovima grada.
Izvor: Mondo - Željko Svitlica"Navodno je planirano da će sredstva za izgradnju ovog mosta biti uvrštena u rebalans budžeta, ali to je kao da gradonačelnik pokušava voziti automobil, a nema točkove ili pokušava graditi most, a nema stubove. Dakle, ono što nije u budžetu ne može da bude realizovano", naveo je Stanić.
On je precizirao da je za gradnju ovog mosta, koji bi bio dužine 160 metara, potrebno od pet do sedam miliona KM.
"To je ozbiljan kapitalni projekat koji bi se gradio dugoročno i u fazama. Naša stranka to zahtijeva od 2016. godine. Želimo da se sredstva za ovaj most uvrste u budžet grada i u tom smislu ćemo amandmanski djelovati na prijedlog budžeta", podsjetio je Stanić.
On je rekao i da nije dobro što aktuelni gradonačelnik želi da obustavi gradnju mosta u naselju Dolac, te da ima dosta projekata u brojnim banjalučkim naseljima koji nisu obuhvaćeni budžetom, a trebalo je da budu nastavljeni.
Obećanje staro devet godina
Tema gradnje mosta preko Vrbasa između industrijske zone kod fabrike ''Vitaminka'' i naselja Česma već dugo je dio političkih kampanja. Tadašnji gradonačelnik Banjaluke, Dragoljub Davidović, prije devet godina obećao je da je taj most među prvima koji će se graditi u Banjaluci.
Nakon katastrofalnih poplava 2014. godine kada je rijeka srušila postojeći, stari viseći most, Česma je ostala bez najkraće saobraćajne veze prema ''Vitaminci'', autobuskoj i željezničkoj stanici i centru grada uopšte. I tada je stanovništvo zahtijevalo da se sagradi most na Vrbasu, ali pošto je i onaj manji na rijeci Vrbanji bio oštećen - on je srušen i umjesto njega je napravljen novi, otvoren za zaobraćaj 2017. godine.
Izvor: Mondo - Željko SvitlicaGradnju mosta je, kako se često moglo čuti, usporavala i činjenica da bi taj novi most trebalo da bude dio magistralne saobraćajnice (zaobilaznice) od Banjaluke prema Kotor Varošu i da za njegovu gradnju nije zadužen grad, već Vlada RS odnosno Javno preduzeće ''Putevi Republike Srpske.''
(Mondo)