Bosna i Hercegovina mogla bi dobiti prve niskobudžetne veze sa Evropom do ljeta, a pregovori o niskotarifnim letovima su u završnoj fazi.
Reporter Al Jazeere Balkans Ivan Pavković kazao je da bi za ostvarenje jeftinih letova vlasti Bosne i Hercegovine morale odustati od naknada u iznosu od 15 evra po putniku. "Zauzvrat, mogli bi dobiti više turista, ali i više odlazaka onih koji žele na jeftiniji način doći do drugih europskih destinacija", kazao je Pavković, prenosi Sarajevo-x.
Četiri destinacije
Interes 'low cost' prevoznika postoji. Namjeravaju povezati Sarajevo s Londonom, Rimom, Dizeldorfom, te jednim od gradova Švedske. Državne vlasti već su odustale od svojih pet evra, a na redu je Federacija BiH. U ministarstvu turizma kažu kako će učiniti sve kako bi se spornih 10 evra po putniku riješilo.
Portparolka ministarstva Mija Martina Barbarić kazala je da bi trebalo ostvariti kompromis "kako bi na svačije zadovoljstvo imali pozitivna rješenja i bolju promociju bh. turizma". Pomaci su nužni kako bi se stanje na bh. aerodromima popravilo. Od njih četiri u prošlom mjesecu značajniji promet bilježi jedino sarajevski aerodrom. Banjalučki i mostarski ostvarili su zanemariv promet, dok preko tuzlanskog nije putovao niko.
Putnički servis
Proteklih godina bilo je zanimanja niskotarifnih prevoznika upravo za te manje zračne luke, dok se oni sada najviše interesiraju za Sarajevo i Mostar. U Sarajevo već lete dva niskobudžetna prevoznika, ali cijene avionskih karata često su tek malo niže od standardnih. Kako je objasnila portparolka Međunarodnog aerodroma Sarajevo Edita Sulejmanović, na ovom aerodromu plaća se putnički servis u iznosu od 18 eura po putniku na svim međunarodnim letovima.
Od plaćanja tog servisa izuzeta su samo djeca do dvije godine starosti i posada aviona. Niskobužetni prevoznici u Europi bilježe stalni porast putnika. Prošle godine činili su 35,3 posto ukupnih kapaciteta u zračnom prevozu, a do 2020. namjeravaju prevoziti čak 60 posto putnika koji putuju s jedne tačke na drugu, bez presjedanja.
(MONDO)