• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Niko neće Dodikovu "cesnu"?

Vlada Republike Srpske nije uspjela da proda staru „cesnu" za 1,25 miliona dolara jer se niko nije javio na raspisanu licitaciju

 Niko neće Dodikovu "cesnu"? Izvor: MONDO

Vlada RS nije uspjela da proda svoju staru službenu letjelicu „cesna sitejšn 1", jer se na licitaciju, koja je održana prošle nedelje, nije javio niko. Zbog toga će kabinet Milorada Dodika i dalje morati da plaća paprenu cijenu servisiranja ovog aviona i troškove ležarine na servisu u Minhenu, gdje se letelica trenutno i nalazi, piše "Press RS".

Izvori lista bliski Vladi RS ističu da je dosadašnji interes za avion, koji je zacijenjen na 1,25 miliona KM, bio sveden na obilazak aviona u Minhenu. Međutim, oni koji su ga razgledali nisu se javili na licitaciju, tako da će Vlada, po svemu sudeći, morati da raspiše još jednu licitaciju ili da pronađe način da nekome proda letjelicu, koja joj je i do sada zadavala velike glavobolje jer su, prema tvrdnjama upućenih, ulagana ogromna sredstva u česte opravke i remonte.

Sreten Ilić, direktor Vazduhoplovnog servisa RS, tvrdi da razlozi neuspješne licitacije stare „cesne" prije svega leže u svjetskoj finansijskoj krizi i rastu dolara koji je od raspisivanja licitacije počeo da jača.

"Veoma teško ćemo prodati avion u vrijeme ovakve krize i osnaženog dolara. Iako je to letjelica sa svega 4.000 sati naleta, Vlada će vjerovatno morati da pokuša sa nekim drugim modelom prodaje", kaže Ilić, i ističe da je letjelicu obišlo nekoliko potencijalnih kupaca iz Australije, SAD-a, Srbije i Hrvatske, ali da niko od njih nije dostavio ponudu za kupovinu i položio traženi depozit od 125.000 dolara.

Izvori "Pressa RS" tvrde da je stara cesna postala „kamen oko vrata" Dodikovoj vladi, jer je u njeno servisiranje u proteklih nekoliko godina uloženo više novca nego što avion vrijedi. Poslije tih servisa, ustanovljeno je da avion nije bezbjedan, pa je odlučeno da se kupi novi, istog tipa, ali novije generacije i nove cijene - „sitejšn 2", koju je Vlada platila oko pet miliona dolara. To je učinjeno uprkos milionskim ulaganjima u generalni remont stare „cesne" prije nekoliko godina, za šta je jedva skrpljen novac u budžetu! Poslije toga, u Vladinom Vazduhoplovnom servisu tvrdili su da će dobiti praktično novi avion, da bi se, nekoliko par godina kasnije, odlučili na prodaju jer, kako su obrazložili, „dalja popravka više nije isplativa".

U Vladi RS nisu željeli da kažu kolika je vrijednost novih radova, obavljenih na staroj letjelici, ali obavješteni izvori, upućeni u servisiranje ovakvih aviona, tvrde da bi račun mogao da bude ogroman ako Vlada na vrijeme ne izmiri svoje obaveze.

"Svaki dan kašnjenja u preuzimanju aviona, koji je odredio serviser, naplaćuje se sa zateznom kamatom od 11,1 odsto od vrijednosti letelice. Osim toga, poslije završetka servisiranja Vlada RS bi mogla da plaća i dodatnu ležarinu za smještaj aviona", tvrde dobro upućeni izvori lista.

Sreten Ilić, direktor VS RS, potvrdio je da je njemački serviser poslao fakturu za obavljene radove, ali kaže da ne ne zna o kojem iznosu je riječ.

"U svakom slučaju, avion ostaje u Njemačkoj dok se ne proda, a ležarinu nećemo plaćati. Ne vidim drugu mogućnost da prodamo avion nego da ga ostavimo u Minhenu", kaže Ilić.

Koliko novca Nijemci traže za nove radove na staroj „cesni" i da li se ležarina zaista neće plaćati, kako tvrdi Ilić, ne znaju ni u Ministarstvu saobraćaja i veza, ali ni u Ministarstvu finansija RS.

"Što se nas tiče, mi ćemo Vladi poslati izvještaj o tome da licitacija nije uspjela, pa neka oni odluče šta će dalje biti sa tim avionom", kaže Željko Dragić, predsjednik vladine komisije za prodaju „cesne".

Vlada RS odlučila se za kupovinu novog aviona poslije serije bezbjednosnih incidenata, u kojima su došli u pitanje i životi najviših funkcionera RS. Problemi se uglavnom dovode u vezu sa „nestabilnom" elektronikom letjelice.

"U novembru 2006. godine, kad su Milorad Dodik, Igor Radojičić i Nikola Špirić putovali u Sarajevo na inauguraciju Predsjedništva BiH, avion je izgubio struju i počeo da ponire, nakon čega je vraćen za Banjaluku. Mjesec dana prije toga, elektronika je „zaribala" u trenutku dok su su u avionu bili Dodik i Dragan Čavić. Tada je bilo dosta panike među putnicima, ali su piloti uspjeli da ih smire", otkriva sagovornik "Pressa RS".

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE