• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nesigurni vozovi stižu u RS?

Ministarstvo saobraćaja i veza RS ne odustaje od kupovine četiri kompozicije španskih nagibnih vozova, uprkos tome što su nesigurni.

 Nesigurni vozovi stižu u RS? Izvor: MONDO

Španska kompanija “Talgo” ponudila je RS četiri kompozicije sa po osam vagona tih vozova dok španska vlada Srpskoj nudi i kredit za tu kupovinu sa grejs periodom od devet godina!

Opredeljenost Ministarstva da se kupe nagibni vozovi potvrdio je i Marinko Biljanović, pomoćnik ministra koji tvrdi da su te kompozicije nasušna potreba RS.

"Za razliku od FBiH koja je još ranije ušla u nabavku devet kompozicija španskih vozova mi smo imali različit stav, ali budući da nismo uspjeli da pronadjemo alternativu, našli smo mogućnost za kupovinu tamo gdje nije potrebno nikakvo finansijsko učešće i gdje su krediti prihvatljivi za Željeznice".

Pomoćnik ministra za željeznički, vodni i vazdušni saobraćaj kazao je da je problem "Željeznica RS" izuzetno star vozni park, u kojem su vagoni stari oko 40 godina, dok su lokomotive nešto mlađe.

On objašnjava, ako se ima u vidu da će te nagibne vagone vući postojeće lokomotive, da će se vagoni kretati znatno sporije od projektovane brzine, što znači da će vožnja u njima biti daleko bezbjednija, komfornija, ali i brža u odnosu na postojeće.

Ipak, u Ministarstvu saobraćaja i komunikacija BiH je rečeno da su prošle godine na dvije lokomotive "Željeznica FBiH" pukle noseće osovine.

Sagovornik "Nezavisnih", dugogodišnji mašinovođa u "Željeznicama FBiH", koji je želio da ostane anoniman, ističe da je samo zahvaljujući pukoj sreći izbjegnuto ispadanje tih vozova iz šina i da nije došlo do tragedije.

"Svako ko se razumije u željeznicu i vozove zna da pucanje osovina skoro uvijek dovodi do iskakanja voza iz šina. Jedino nas je do sada sreća spasavala da nemamo tragedija poput ove posljednje u Hrvatskoj", kaže naš sagovornik dodajući da se pucanje osovine desilo na usponu uz Bradinu, a da je pukla pri silasku niz Bradinu, sumnja da bi iko preživio.

U Ministarstvu FBiH smatraju da je situacija u željezničkom saobraćaju "zadovoljavajuća".

"Do sada nije bilo havarija i to je znak da se odgovorno pristupa sigurnosti željezničkog prometa. Tačno je da su te osovine na vozovima pukle, ali to se svugdje dešava. Ne mislim da je kod nas nešto češće nego u drugim zemljama", kazao je Izet Mehinagić, pomoćnik ministra za željeznički, vodni i kombinovani saobraćaj.

Možda je najbolji odnos prema bezbjednosti željezničkog saobraćaja činjenica da u Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH još nije imenovan stručni saradnik za bezbjednost željeznica.

"Naravno da situacija nije idealna. Ali, s obzirom u kakvim uslovima rade željeznice i koliko malo novaca na raspolaganju imaju, sigurnost vozova je dobra", kazao je Mehinagić iz ovog ministarstva.

Ministar saobraćaja i komunikacija FBiH Nail Šećkanović formirao je Komitet za nadgledanje implementacije Projekta "Talgo" vozova.

Projekat je vrijedan 67.627.058 evra, a jedan je od značajnijih iz Programa javnih investicija Vlade FBiH u ovom mandatnom periodu, saopšteno je iz federalne Vlade.

Federalno Ministarstvo saobraćaja i komunikacija zatražilo je da Uprava "Željeznice FBiH" preduzme mjere i uspostavi procedure koje će garantovati uspješan proces implementacije i najbolji rezultat ovog projekta.

Projekat je rezultat realizacije dugoročnog plana Vlade FBiH za osposobljavanje željezničkog sektora da odgovori javnoj funkciji i postane uspješan poslovni subjekat, navodi se u saopštenju.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE