• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nesreća u Zalužanima: Istraga i dalje bez epiloga

Ni četiri godine poslije nezapamćene avionske nesreće u Zalužanima, kod Banjaluke, nema utvrđene odgovornosti za propuste koji su doveli do velike tragedije u kojoj je ugašeno pet mladih života.

Pilot Alen Crnalić (1988), instruktor padobranstva Nemanja Goronja (1980), njihov kolega Stefan Karanović (1989) i mladi padobranci Nikola Stević (1993) i Srđan Kosić (1993) stradali su 20. maja 2012. godine na očigled članova porodice, kada se zapalio sportski avion u kojem su se nalazili, i to neposredno nakon polijetanja.


Porodice nastradalih padobranaca i sportske kolege su ogorčeni.

"Nemamo nikakve podatke o toku istrage. Nemamo informacije o tome u kojoj je fazi istraga u Tužilaštvu BiH. Imaju prečeg posla...", rekao je za "Nezavisne novine" Zlatan Crnalić, poznati bh. pilot i otac poginulog Alena.

Boris Grubešić, portparol Tužilaštva BiH, tvrdi da je istraga u završnoj fazi, a gotovo identičan odgovor dobio je MONDO prije godinu dana.

Tužilaštvo BiH zapravo još traži rješenje u vezi s plaćanjem preuzetog vještačenja od Fakulteta za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu. Njima još nije plaćena ekspertiza koju su uradili, niti je predata Tužilaštvu BiH, koje je preuzelo predmet od banjalučkog Okružnog tužilaštva.

"U navedenom predmetu čekaju se rezultati vještačenja i rješavanje plaćanja vještačenja", odgovor je koji su i ovaj put proslijedili iz Tužilaštva BiH.

Tek po plaćanju i preuzimanju opsežnog stručnog vještačenja, predmet bi mogao biti finalizovan u pravcu podizanja optužnica.

Komisija za vazduhoplovstvo Ministarstva komunikacija i prometa BiH svojevremeno je utvrdila da avion nije bio tehnički ispravan, te da Padobranski klub Banjaluka nije primjenjivao tehničko održavanje u skladu sa zakonom.

Nakon toga, analiza je rađena i na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu, posebno zbog vještačenja motora.

Procedura je nastavljena u Okružnom tužilaštvu Banjaluka. Nakon opsežne istrage utvrđeno je da postoji krivična odgovornost i da se nije radilo o nesrećnom slučaju niti o krivici pilota.

Okružno tužilaštvo Banjaluka je na račun fakulteta uplatilo 18.025 KM, a naknadnu isplatu sredstava do iznosa od 38.000 KM, koliko koštaju ukupni troškovi vještačenja, preuzelo je Tužilaštvo BiH, u čijoj nadležnosti se nalazi navedeni predmet, ali je ovaj iznos predstavljao i neku vrstu naslijeđenih troškova uz predmet koji im se upućuje.

Impresivni rezultati

- Nemanja Goronja - tandem master i nastavnik padobranstva, bh. reprezentativac odlikovan ordenom Njegoša trećeg reda i Vazduhoplovnog saveza Srbije

- Alen Crnalić - sa 18 godina dobio dozvolu za upravljanje jedrilicama, a od navršene 21. godine posjedovao dozvolu sportskog pilota aviona

- Stefan Karanović - izuzetan padobranac i atletičar koji je, između ostalog, istrčao dionicu od Lisabona do Pariza dugu 220 kilometara, pješačio od stana u Banjaluci do aerodroma Mahovljani

- Nikola Stević i Srđan Kosić - mladi padobranci bili su veliki potencijal

Još iz INFO

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE