Polemike u Parlamentu BiH oko neograničenog plaćenog političkog oglašavanja u privatnim elektronskim medijima.
Odredba Prijedloga prema kojoj se političkim subjektima omogućava neograničeno plaćeno političko oglašavanje u privatnim elektronskim medijima u periodu od 30 dana prije izbora izazvala je najviše polemika u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH.
Nezavisni poslanik Momčilo Novaković smatra da to nije korektno, ni demokratski.
"Političke partije koje su na vlasti, pa zato imaju pare, ili one koje su na neki sporan način došle do para, mogu više plaćati političko oglašavanje, praktično neograničeno", istakao je Novaković.
Sličnog je mišljenja i Mirko Okolić iz SDS-a, koji je rekao da je teoretski moguće da jedna stranka zakupi sve slobodne termine za predizborno oglašavanje u nekom privatnom elektronskom mediju.
Branko Dokić iz PDP-a ocijenio je da bi omogućavanje neograničenog političkog oglašavanja značilo nefer predizbornu kampanju, te najavio da će uložiti amandman na ovu predloženu izmjenu Izbornog zakona BiH.
Predsjedavajući Predstavničkog doma Milorad Živković objasnio je da je ovaj amandman rezultat zahtjeva privatnih medija u BiH da se ne ograničava pristup političkim strankama.
Vinko Zorić iz HDZ 1990 u ime Komisije za ravnopravnost polova predložio je zaključak kojim se traži mogućnost amandmanskog djelovanja na interalni tekst Izbornog zakona, a ne samo na izmjene i dopune koje je utvrdila Interresorna radna grupa.
Prijedlog izmjena i dopuna Izbornog zakona BiH, koje je konsenzusom utvrdila Interresorna radna grupa, nudi uglavnom tehnička rješenja, dok o predlaganim političkim izmjenama i dopunama, poput pitanja cenzusa, zatvaranja izbornih lista, metoda izračunavanja dodjele mandata, radna grupa nije postigla dogovor.
U dijelu koji se tiče predizbornog oglašavanja stranaka u medijima, članovi Interresorne radne grupe prihvatili su izmjenu kojom je definisano da će javni elektoronski mediji omogućiti pod jednakim uslovima, u periodu od 30 dana prije dana održavanja izbora, plaćeno političko oglašavanje političkim subjektima u trajanju od najviše 60 minuta sedmično, umjesto dosadašnjih 30 minuta sedmično.
Za oglašavanje u privatnim elektronskim medijima, prema dogovoru Interresorne radne grupe, briše se dostadašnja odredba da se političko oglašavanje u predizbornoj kampanji ograničava na "najviše 60 minuta sedmično".
Prema jednoj od prihvaćenih izmjena, članovi opštinskih izbornih komisija imaju pravo na stalnu mjesečnu naknadu za svoj rad.
(Srna)