Hrabri telefon u saradnji sa UNICEF-om pokrenuo je višejezično chat savjetovanje za djecu i porodice u migracijama, omogućujući im podršku na šest dodatnih jezika - engleskom, francuskom, turskom, ukrajinskom, paštunskom i arapskom, saopštili su danas iz organizacije.

Iz Hrabrog telefona, neprofitne organizacije za pomoć i podršku djeci i roditeljima, saopštili su da se djeca i roditelji u migracijama, uključujući i djecu bez pratnje, suočavaju sa brojnim izazovima pri dolasku u novu zemlju i procesu integracije, poput straha od neizvesnosti, jezičkih barijera, diskriminacije i otežanog pristupa obrazovanju, što može negativno uticati na njihovo mentalno zdravlje.
Tako je nastao i ovaj projekat, kao deo programa "Podrška djeci i porodicama u migracijama u procesu zaštite i integracije u Hrvatskoj", koji sprovode Švajcarsko državno povereništvo za migracije i UNICEF Hrvatska, uz finansiranje Vlade Švajcarske Konfederacije.
Chat je dostupan svakim radnim danom od 9 do 20 sati na web stranici tinejdzeri.hrabritelefon.hr.
Iz Hrabrog telefona ističu kako stres i nesigurnost mogu dovesti do teskobe, promjena u ponašanju i osjećaja bespomoćnosti.
"Svjesni tih izazova, kao i činjenice da, uprkos naporima brojnih ustanova i službi, psihosocijalna podrška još uvijek nije jednako dostupna svoj djeci i njihovim roditeljima, proširenjem chat savjetovanja pružamo konkretan doprinos u zaštiti i podršci djeci u migraciji, omogućujući im prostor za razgovor i izražavanje osjećaja na jeziku koji razumiju", dodaju oni.
Hrabri telefon, putem besplatnih savjetodavnih linija za djecu i roditelje, godišnje odgovori na više od 3.500 upita, a podršku pruža i putem e-maila i chata.
(EUpravo zato/index.hr)