Tadić i koalicija "Izbor za bolji život" su tokom kampanje češće predstavljani pozitivno, pokazuju rezultati monitoringa medija
Tomislav Nikolić i koalicija "Pokrenimo Srbiju" predstavljani su u informativno-pozitivnom svjetlu, mada je prema Nikoliću bilo i kritičkih tonova.
U istraživanju koje je sproveo Biro za društvena istraživanja (BIRODI) navodi se da su o Tadiću najpozitivnije izvještavale TV Vojvodina i Studio B, a o Nikoliću list Pravda. Najkritičniji prema Nikoliću bio je dnevni list Blic.
Vođa tima analitičara BIRODI-ja Zoran Gavrilović je na konferenciji za novinare istakao da za ozbiljnu analizu izvještavanja tokom kampanje nije dovoljno samo utvrditi koliko je koji kandidat dobio vremena ili prostora u nekom mediju, već da je mnogo važniji ton, odnosno da li je neko predstavljen pozitivno, negativno ili neutralno.
On je naveo primjer RTS-a, gdje su liste koje predvode DS i SNS dobile približno isto vrijeme, ali je od vremena posvećenog DS-u pozitivno bilo 92,7%, dok je SNS imala 73,7% pozitivnog izvještavanja.
Što se tiče predsjedničkih kandidata na RTS-u, Boris Tadić je imao 94,4%, a Tomislav Nikolić 85,7% pozitivnog izvještavanja.
Istraživanjem su bile obuhvaćene televizije RTS, RTV, Pink, B92, Prva i Studio B.
Nikolić je, kako je dodao, bio više kritikovan i na skoro svim ostalim medijima.
Gavrilović ocijenio je da se stiče utisak i da su se mediji tokom izborne kampanje povukli u stranu i pustili političare da promovišu sebe
Između dva izborna kruga situacija se, kako je rekao, donekle promijenila, pa su se mediji nešto više okrenuli izvještavanju svojih novinara sa lica mjesta i drugim sopstvenim izvorima.
U izvještaju se dodaje i da Republička radiodifuzna agencija nije na adekvatan način reagovala u slučajevima kršenja Opšteg obavezujućeg uputstva, naročito kad je riječ o gostovanju predsjedničkih kandidata u zabavnim emisijama na TV Prva, čime je, kako se navodi, ohrabrila nastavak te uspostavljene prakse.
BIRODI je monitoring medija sproveo u saradnji sa slovačkom organizacijom MEMO 98, a kvantitativna i kvalitativna analiza sprovedena je na uzorku od petnaest medija, među kojima su televizije, štampani i onlajn mediji.
(Tanjug)