U pravoj drami brodoloma u hrvatskom delu Jadranskog mora spaseno je osam od ukupno 13 članova posade turskog teretnog broda Haksa.
Turski teretnjak rano jutros doživeo je havariju u arhipelagu ostrva Jabuka.
Spaseni deo posade je policijskim brodom dovezen u splitsku luku, a planirano je da havarisani brod tokom naredne noći bude odvučen u trogirsko brodogradilište na popravku.
Ronioci su uspeli da zatvore rupu na brodu a pomoćnik hrvatskog ministra mora, saobraćaja i infrastrukture Siniša Orlić rekao je da je akcija u toku i izrazio nadu da će sve biti završeno bez ljudskih žrtava i bez zagađenja mora.
"Ovo je bila dosta opasna situacija. Kako su stvari jutros stajale izgledalo je kao da će brod potonuti", rekao je Orlić novinarima.
KAPETAN OSTAO NA BRODU
Načelnik splitske Stanice pomorske policije Joso Vujić rekao je na konferenciji za novinare u Gradskoj luci da je osam članova posade turskog broda, šest turskih državljana i dva Indijca, uz pomoć Crvenog krsta odmah zbrinuto po dolasku u luku, dok je kapetan broda s još četiri člana posade ostao na brodu u koji prodire voda, prenosi Hina.
Tragedija na Mediteranu, utopilo se 180 ljudi!?
Novinarima je rečeno da se havarija na turskom brodu dogodila u međunarodnim vodama 16 milja severozapadno od ostrva Jabuka.
"Naše plovilo na Visu, koje je bilo udaljeno 53 nautičke milje od turskog broda, tri minuta po primanju poruke o havariji je isplovilo i za oko dva i po sata doplovilo do turskog trgovačkog broda. Potom je obavljen razgovor sa zapovjednikom broda i počelo se, zajedno sa plovilom splitske Lučke kapetanije koje je takođe stiglo na mesto havarije, sa saniranjem i smanjenjem prodora mora u brod", objasnio je Vujić.
Na pitanja šta se dogodilo s brodom odgovorio je kako turski brod, koliko je njemu poznato, ni u šta nije udario, nego se havarija verovatno dogodila zbog "zamora materijala", odnosno starosti broda.
"Ovaj brod je 1993. godište i plovio je iz Turske u slovenačku luku Kopar te je vozio 3.000 tona magnezita", rekao je Vujić.
Navodi se da na poziciji havarije trenutno nije uočeno zagađenje mora, ali da je s obzirom na to da turski brod prevozi 3.000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim skladištima ima oko 70 tona pogonskog goriva i maziva, nadležna Uprava bezbednosti plovidbe Ministarstva mora, saobraćaja i infrastrukture pokrenula je sve protokole u cilju sprečavanja i saniranja.