Predsednik Boris Tadić otvorio je u Novom Sadu 75. međunarodni poljoprivredni sajam, na kojem će se predstaviti 2.000 izlagača iz 60 zemalja.
Tadić je ukazao da živimo u svetu gde će biti sve manje hrane, zbog nuesklađenog razvoja, velikih migracija sa sela u gradove i naglog povećanja broja stanovnika nekih država, koje su od proizvođača postale veliki potrošači.
"U godinama koje su pred nama sigurno je da će hrane biti manje od potreba stanovništva. Pred nauku, institute, proizvođače i vlade stoje ogromni zadaci, potreba da se daju pravi odgovori na sve izazove vremena", rekao je predsednik Srbije.
Prema njegovim rečima politička elita mora da ima viziju i jasnu strategiju razvoja, a ne da vodi politiku podređenu dnevnim, uskim interesima: "Poljoprivreda ne sme da ostane onaj deo naše privrede koji će trpeti najveće pritiske i da i dalje bude čuvar socijalnog mira, kako je bilo devedesetih godina. Čak 44 odsto državljana Srbije živi na selu i oni više ne smeju da zavise od neba. Zato su nam potrebni pristuponi fondovi, zato su nam potrebne integracije."
Goste je pozdravio generalni direktor Novosadaskog sajma Aleksandar Andrejević, a obratili su im se i ministar poljoprivrede Slobodan Milosavljević i predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić.
Posebna pažnja na sajmu biće posvećena poljoprivrednoj mehanizaciji, gde će biti zastupljene sve postojeće marke, a na najvećoj izložbi stoke, koja se organizuje u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, biće prikazana najbolja grla domaćih odgajivača.
Na sajmu su tradicionalno prisutni prehrambena industija i industrija pića, koje će se predstaviti svojim novim proizvodima i omogućiti degustacije na štandovima.
Multinacionalna kompanija Hajneken (Heineken), vlasnik novosadske pivare Braueraj MB (Brauerei) MB, ove godine će prvi put izlagati na Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu. Na štandu će biti predstavljena tri vodeća brenda kompanije Braueraj MB - "hajneken", MB i "kajzer" (Kaiser), navodi se u saopštenju.
Hajneken je na tržištu Srbije prisutan od 1990. godine, a decembru 2007. godine je kupio Pivaru MB čije je sedište u Novom Sadu. Hajneken je osnovan krajem 19. veka u Amsterdamu, a trenutno ima viš oe 115 pivara u više od 65 država.
U Hali 13 posebno će nastipiti zadruge iz 26 opština, a kompanija "Vait" nagradiće trorednim plugom onu koja dovede najviše posetilaca.
U Kongresnom centru odvijaće se izuzetno bogat prateći program - oko 200 stručnih predavanja i skupova.
Posetioci će za kupovinu na sajmu dobijati popuste, koji će važiti u visini od pet do 20 odsto i za polise poljoproivrednog osiguranja "Dunava" koji je sponzor ovogodišnjeg sajma.
Sajam traje do 17. maja.
(agencije/MONDO)