• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kontić: RS nema koristi od "Željeznica BiH"

Dosadašnjim funkcionisanjem "Željeznica BiH" Srpska nije dobila ništa, smatra Marinko Kontić.

 Kontić: RS nema koristi od "Željeznica BiH"  Izvor: MONDO

Zamjenik generalnog direktora Javne korporacije "Željeznice BiH" iz Republike Srpske (RS) Marinko Kontić izjavio je da ni 10 godina nakon osnivanja ove korporacije ne postoji saglasnost o tome koje joj nadležnosti pripadaju i da njenim dosadašnjim funkcionisanjem Srpska nije dobila ništa.

"Stav Republike Srpske je da mi treba da upravljamo svojom infrastrukturom, a Federacija BiH svojom, a ne korporacija", rekao je Kontić.

On tvrdi da, s obzirom na to da vlasništvo nad željezničkom infrastrukturom prema Dejtonskom sporazumu pripada entitetima, koji imaju pravo da raspolažu svojim vlasništvom i sklapaju ugovore sa kim god žele, a ne korporacija.

"Korporaciju su osnovali entiteti i treba da radi ono što je interes entiteta. Ako je interes RS da radi prugu sa 'DŽeneral elektrikom', RS ima pravo na to", rekao je Kontić.

Generalni direktor korporacije Ivan Knezović smatra da RS uzima nadležnosti korporacije.

"Naprimjer, Vlada RS nema pravo da sklopi ugovor sa 'Dženeral elektrikom' o modernizaciji željezničke infrastrukture", rekao je Knezović, pišu "Nezavisne novine".

On je dodao da mu nije jasno po kom osnovu je Vlada RS u oktobru sa američkom kompanijom potpisala Protokol o saradnji, u kojem je, između ostalog, planirano ulaganje u željezničku infrastrukturu.

"Na narednom poslovnom sastanku ćemo zatražiti pismeno mišljenje", naveo je Knezović.

Borka Trkulja, direktor Regulatornog odbora "Željeznica BiH", koji je nadležan za kontrolisanje željezničkog sektora u BiH u skladu sa direktivama EU, smatra da nije sporno da entiteti investiraju u infrastrukturu.

"To je nešto što mi možemo samo pozdraviti, jer se investiranjem u infrastrukturu diže njena vrijednost pa će biti povećana i naknada za korištenje, koja će biti plaćana kada BiH uđe u EU, kada se željezničko tržište liberalizuje u skladu sa direktivama EU", rekla je Trkulja.

EU je donijela direktive kojima se i BiH kao potencijalna članica obavezuje da će odvojiti upravljanje željezničkom infrastrukturom od željezničkih operatera, te da će u potpunosti liberalizovati željezničko tržište.

Trkulja je pojasnila da je stvar entiteta, kao vlasnika, da se dogovore kako će funkcionisati korporacija.

"Evropska direktiva 440/91 kaže da u jednoj državi može biti i više menadžera infrastrukture i operatera. Prema tome, za regulatora tu nema ništa sporno dok god se poštuju evropske direktive", istakla je Trkulja.

(Srna)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE