Rok za završetak radova na dijelu autoputa Banjaluka-Gradiška, predviđen za 30. januar naredne godine, prolongiran je zbog niza problema.
Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović, kako pišu "Nezavisne novine", izrazio je nezadovoljstvo što mjesecima, kada su postojali dobri meteorološki uslovi, nije korišteno više građevinske operative kako bi radovi bili ubrzani.
Međutim, nikome nije u interesu da se ide na arbitražu koja bi dodatno odgodila završetak radova, konstatovali su predstavnici Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske i rukovodstvo izvođača radova - italijanske firme "Vidoni".
Predstavnici "Vidonija" kao razloge za probijanje roka naveli su neriješen problem imovinskih odnosa kada su počeli radove, što je u startu prouzrokovalo zaostatak u odnosu na prvobitno planirani rok.
Direktor "Autoputeva RS" Dušan Topić i dalje smatra da je realan rok ljeto iduće godine, ali da će to zavisiti od toga koliko će izvođači pojačati svoje kapacitete na gradnji.
"Do određene mjere njihovi izgovori za kašnjenje imaju opravdanje, ali ipak u najvećoj mjeri razlog je njihovo nedovoljno angažovanje", rekao je Topić.
On je pojasnio da je moguća promjena cijene izvođenja radova po više osnova, napominjući da mora tačno biti definisano šta je razlog za probijanje roka i da li ima razloga za povećanje cijene.
Projektna dokumentacija za autoput Banjaluka - Doboj, koju je uradila hrvatska firma IGH, dostavljena je u srijedu na reviziju Institutu za građevinarstvo Banjaluka, a poslije revizije projekta uslijediće niz formalnosti koje su potrebne da bi bila obezbijeđena građevinska dozvola za ovaj autoput.
Direktor preduzeća "Autoputevi RS" Dušan Topić za "Glas Srpske" rekao je da je dokumentacija stigla u srijedu i da je time ispunjen jedan od glavnih uslova u okviru priprema za izgradnju ovog autoputa.
"U Institut za građevinarstvo stiglo je tridesetak kutija drugog dijela projektne dokumentacije koja se odnosi na građevinsku dozvolu za izgradnju autoputa Banjaluka - Doboj, odnosno dionicu od Prnjavora do Banjaluke. Time je dokumentacija kompletirana, jer je prvi dio isporučen 30. septembra i odnosio se na dionicu od Doboja do Prnjavora", objasnio je Topić.
On je istakao da su projektna dokumentacija i eksproprijacija najvažnije obaveze.
Prema njegovim riječima, eksproprijacija je u završnoj fazi za svih 72 kilometra autoputa, a sada je kompletirana i projektna dokumentacija.
Topić je napomenuo da ova dokumentacija sada ide na konačnu reviziju i dodao da paralelno sa pripremom dokumentacije ide i ispunjavanje obaveza prema koncesionaru "Štrabagu".
Pomoćnik šefa Odjeljenja za projektovanje puteva u Institutu za građevinarstvo "IGH" iz Zagreba Vjekoslav Dorić rekao je da je projekat bio zahtjevan za izradu.
"Ukupna dužina dionice od Mahovljana do petlje za Doboj na koridoru Pet ce je 72 kilometra. Proteže se geološki veoma lošim terenom, a na toj relaciji izbušili smo 4.000 metara površine", rekao je Dorić i dodao da trasa započinje iza petlje interregionalnog čvora Mahovljani jedan koji se nalazi na autoputu za Okučane.
Poslije njega slijedi čvor Mahovljani dva kojim se nadovezuje na postojeću autoputnu mrežu. Iza Prnjavora, ističe Dorić, započinje druga dionica koja završava u petlji Johovac jedan, odnosno na interregionalnoj petlji Johovac dva na Koridoru "Pet ce".
(Srna)