Nakon što je Vlada Srpske potrošila više od milion KM za petogodišnje funkcionisanje Javnog preduzeća "Aerodrom Trebinje", i na kraju ga ugasila, ovih dana je raspisan tender za izradu Strategije razvoja trebinjskog aerodroma.
Nova istraživanja i izrada planova građane Republike Srpske koštaće, kako saznaje Capital, oko 100.000 KM, a sve zato što je sada ocijenjeno da je studija razvoja fantomskog aerodroma, koju je radila jedna austrijska firma, nepotpuna.
Tenderskom dokumentacijom traži se najbolja ponuda za inženjerske usluge, prostorno planiranje i uređenje pejzaža, tehničko ispitivanje, ali i konsultantske usluge.
"Strategijom bi se definisala prva faza razvoja, koja predviđa izgradnju piste u dužini od 1.700 i širini od 30 metara. Ove dimenzije bi zadovoljile uslove za poletanje i sletanje dva aviona čiji je kapacitet 50 sjedišta. Osim toga, dokument mora da obuhvati i gradnju terminalne zgrade, kontrolnog tornja, hangara, pristupnih i servisnih puteva, ali i parking prostora", stoji u tenderskoj dokumentaciji "Aerodroma RS".
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS kažu da će „novi dokument pokazati opravdanost cijele ideje zvane „međunarodni aerodrom Trebinje“.
Direktor preduzeća "Aerodromi RS" Miroslav Janjić kaže da će strategija jasno odrediti šta će se raditi i graditi, a u okviru „strateških planiranja RS“.
"Postoje naši ciljevi i želje, ali struka će odrediti šta je moguće. Sve ovo definisaće strategija razvoja ovog aerodroma. “Aerodromi RS“ su preduzeće koje vodi brigu i o aerodromu Trebinje", istakao je Janjić.
Vlada RS je u januaru 2014. godine ugasila preduzeće "Aerodrom Trebinje", a Privredni sud u Banjaluci ga obrisao iz Registra privrednih subjekata.
Kako navodi Capital, tokom petogodišnjeg rada bez piste i međunarodnog reda letova, trebinjski aerodrom je potrošio više od milion KM iz budžeta, a urađeni su samo master plan i idejno rešenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora.