• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kinezi najnapredniji: Mobilnim telefonom plaća pola milijarde ljudi

Autori w rs Autori statista

Više od pola milijarde ljudi u Kini će ove godine obaviti kupovinu u klasičnim prodavnicama, kafeima i restoranima plaćajući preko mobilnih telefona i to je svetski rekord.

 Elektronsko plaćanje u Kini Mobilnim telefonom plaća pola milijarde ljudi Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Prema procenama Statista Digital Market Outlook-a, ovoliki broj ljudi čini nivo penetracije elektronskih aplikacija za plaćanje u Kini na nivo od 35%, što je najviše u svetu.

Kinesko rastuće tržište aplikacija je pod dominacijom velikih igrača, kao što su Alipej (Alipay) i Vi-čet pej (WeChat Pay), koje su naširoko prihvatili kako prodavci tako i kupci.

To je zanimljivo, jer na klasičnom trižištu u Kini, gde preovlađuju mali biznisi okrenuti ličnom kontaktu sa kupcem, nikada nisu zaživele platne kartice. Sada je napravljen pravi skojk, sa keša na plaćanje pametnim telefonima.

Doduše, ukupni godišnji promet preko aplikacija u relativno siromašnoj Kini nije još na nivou SAD ili vodećih zemalja EU - Francuske ili Velike Britanije.

Tamo prosečni kupac plati robu ili uslugu godipnje u vrendosti 2.400$ do 3.300$, dok je to u Kini 1.100$. Ali i to je znatno više nego što je to na okolnim tržištima, takođe sa ogromnom penetracijom, kao što je Indija ili Indonezija. Kod siromašnih dalekoisttočnih "komšija" je to na nivou 14$ do 15$ godišnje.

Više je, i to poprilično, i od nekih razvijenijih zemalja iz Eu, kao što je Španija, gde je godišnji promet preko neke aplikacije oko 560$.

PROČITAJTE I OVO

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE