• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pesimističniji nego ikad ranije: Inflacija je najveća briga Nijemaca

Autor Dušan Volaš

Rast cijena zabrinjava potrošače više nego rat u Ukrajini ili pandemija korone. Gotovo svaki treći se boji da će morati da promijeni svoj stil života.

 Inflacija najveća briga Nijemaca Izvor: Getty Images, Ca-ssis/iStockphoto

Brz rast cijena na mnogim područjima zabrinjava ljude u Njemačkoj više nego išta drugo, pa 40 odsto njih navodi da je njihova najveća briga inflacija, dok 34 odsto ispitanika brine ruska invazija na Ukrajinu, pokazuju rezultati javnog mnjenja koje je sprovela konsultantska firma Mekinzi, prenosi Dojče vele.

Oko 40 odsto od oko 1.000 ispitanika navelo je da je njihova najveća briga trenutno – inflacija, 34 procenta navelo je rusku invaziju na Ukrajinu, a samo osam odsto pandemiju kovida 19.

Gotovo trećina ispitanih, 29 odsto,strahuje da će zbog rasta cijena morati da ograniči svoj način života na nekim područjima.

Strah od rasta cijena naročito je zahvatio ljude s nižim primanjima, pa dvije trećine ispitanika očekuje da će cijene da rastu i u narednih 12 mjeseci.

"Dvije godine korone ostavile su traga, ali sada su ljudi, zbog inflacije i ruske invazije na Ukrajinu, postali pesimističniji nego ikad ranije", sumirao je rezultate istraživanja Mekinzijev stručnjak Markus Jakob.

Ljudi osjećaju više cijene i vide da na kraju mjeseca manje novca ostaje u novčaniku, kaže Jakob.

I oni koji bolje zarađuju mijenjaju svoje potrošačke navike. Dvije trećine ispitanika su u posljednje vrijeme više novca trošili za hranu, 61 odsto je više trošio za benzin i transport, kao i za energiju. Posljedica toga je da je gotovo svaka treća osoba ograničila svoje potrošačke navike. Štedi se prije svega na izdacima za kozmetiku, odjeću, zabavu i putovanja, navodi Dojče vele.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE