"Air France" je pristao da u narednih nekoliko dana zamijeni uređaje za mjerenje brzine na svojim avionima tipa A330 i A340.
Zamjena će biti izvršena jer se sumnja da je njihov kvar povezan sa padom aviona u Atlantik prošle sedmice, saopštio je sindikat pilota.
"Air France" je prije tri dana objavio da će ubrzati zamjenu takozvanih pitot cijevi na avionima tipa A330. Sumnja se da je ovaj uređaj pogrešno očitavao brzinu aviona na letu iz Rio de Žaneira ka Parizu.
"Uprava ‘Air France’ obratila se u ponedjeljak uveče pilotima i obavijestila ih da će zamijeniti pitot cijevi u roku od nekoliko dana", saopštio je sindikat pilota.
Pad aviona sa 228 ljudi, koji se dogodio 1. juna, najtragičnija je avionska nesreća od 2001. godine i događaj bez presedana u istoriji francuskog civilnog vazduhoplovstva.
Avion je prije pada u Atlantik poslao seriju od 24 automatske poruke o greškama u radu sistema, koji su se gasili jedan po jedan u posljednjim minutima leta. Francuski istražitelji saopštili su da je kokpit dobijao različite podatke o brzini aviona.
U memorandumu koji je AFP dobio na uvid, "Air France" je u novembru prošle godine upozorio pilote na "značajan broj incidenata" povezanih sa pitot cijevima.
(Srna)