U Francuskoj je obustavljena usluga UberPop, koja povezuje putnike s vozačima bez profesionalnih i taksi dozvola, nakon najave da će se pleniti vozila.
Povlačenje sa francuskih ulica najavio je izvršni direktor francuskog ogranka Ubera, Tibo Semfal, za pariski „Mond“.
"Odlučili smo da obustavimo UberPop u Francuskoj od večeras u 20 časova, pre svega da bi očuvali bezbednost vozača Ubera, što je oduvek bio naš prioritet. Oni su poslednjih dana bili žrtve nasilj", istakao je Semfal.
Prema njegovim rečima, drugi razlog je želja kompanije da uspostavi duh pomirenja, dijaloga sa državnim vlastima i da pokaže da ispunjava svoje obaveze.
Francuski taksisti su ove nedelje blokirali puteve prema aerodromima i železničkim stanicama u Parizu i još nekim gradovima, protestujući zbog nelojalne konkurencije UberPopa, koji povezuje vozače sa putnicima putem smartfona obezbeđujući tako znatno niže cene prevoza od regularnih taksi usluga, koje podrazujmevaju porez i plaćane dažbina za socijalno.
Prema francuskom zakonu iz oktobra 2014. godine, zabranjeno je povezivati klijente sa za javni prevoz neregistrovanim vozačima.
Vlada Francuske zatražila je prošle nedelje od policije da objavi zvaničan nalog da se sva vozila Ubera, koja se zateknu na ulicama, zaplene i kazne njihovi vozači.
Uber osporava tu zakonsku odredbu navodeći da je nejasna i da je u suprotnosti sa slobodom da se posluje.
Predmet je prošlog utorka predat francuskom Ustavnom sudu koji će razmotriti tu zakonsku odredbu.
Semfal je naveo da se sada čeka odluka Ustavnog saveta, koji će zasedati 30. septembra kako bi odlučio da li UberPop konkuriše ili ne konkuriše taksi službama.
Kako je dodao, u Francuskoj UberPop ima 10.000 povremenih vozača, od kojih se 87 odsto bavi nekim drugim poslom od kog godišnje zarađuje 8.200 evra prosečno, što po njegovom mišljenju znači da bi ukidanje ove usluge za njih predstavljalo kraj prave prilike da dopune svoja mesečna primanja.
UberPOP je prisutan u Parizu od 2011. godine i proširio se i u druge gradove, a sada vodi pravnu bitku za svoj status u Francuskoj, ali i gotovo svim zemljama gde posluje.
Portal Economy.rs podseća da je licenca za taksi vozilo u Parizu košta oko 100.000 evra i prenosi navode Businessweek da Uber ima problema na svim tržištima, uključujući i matične SAD, i pored toga što ima čak 250 lobista i 29 angažovane lobističke firme samo u toj zemlji, „čak trećinu više od Walmarta“.