Posle strujnog udara, aerodromska radarska kontrola u nedelju nije radila dva sata. Više od 20 aviona kružilo nad Beogradom čekajući sletanje.
Na kraju praznika desio se ozbiljan problem na beogradskom aerodromu Strujni udar "oborio" je u nedelju sistem radarske kontrole na Aerodromu "Nikola Tesla" i izazvao pravi kolaps u avio-saobraćaju nad Beogradom!
U PR službi "Jata" kažu za "Press" da su u nedelju kasnili avioni inostranih aviokompanija koji su sletali na beogradski aerodrom i poletali sa njega. Pored njih, kasnili su i avioni "Jata".
"Najveće kašnjenje zabeležili smo na letu Beograd-Kairo, i to ukupno 200 minuta. Na letu Beograd-Kopenhagen avion je kasnio 110 minuta, dok je na letu Beograd - Šarm-el-Šeik "Jatov" avion kasnio samo 20 minuta. Letovi za Banjaluku i Hurgadu odloženi su za 5. maj", ističu u PR službi.
Redakciji "Pressa" obratili su se putnici koji su "putovali" čitavih devet sati iz Crne Gore do Beograda. Zapravo, prvobitni let iz Tivta odlagan je u više navrata. Prvo je odložen za sat, pa za dva, na kraju za tri sata, da bi onda putnici ipak bili prebačeni do Podgorice, odakle su poleteli ka Beogradu.
Na sajtu Aerodroma "Nikola Tesla" stoji da je dolazak iz Tivta preko Podgorice prvobitno bio planiran za 18.50 časova, međutim, zbog pomenutih kašnjenja, očekivani dolazak je pomeren za 23 časa.
U kabinetu direktora Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore saopštili su za Press da je do strujnog udara došlo u nedelju, 4. maja, u 14.30 sati.
"Sistemi radarske kontrole zaštićeni su kako ne bi došlo do težih oštećenja, tako da je usled strujnog udara, čiji uzroci se još ispituju, došlo do njihovog samoisključenja. Interventne ekipe Agencije odmah su intervenisale i problem je otklonjen. Međutim, u međuvremenu, avioni su izgubili najavljeno vreme poletanja, zbog čega je došlo do dužeg zastoja i kašnjenja - rečeno je u kabinetu direktora Agencije za kontrolu letenja.
Prema tvrdnjama iz "Jata", kontrola letenja bila je zatvorena od 16.45 do 18.30 časova. U nedelju je praktično došlo do kašnjenja 25 "Jatovih" letova, i to u proseku od 30 do 240 minuta, i 15 letova inostranih kompanija koji su kasnili od 15 do 200 minuta. Direktor "Jat ervejza" Saša Vlaisavljević objašnjava da je glavni krivac za kašnjenje kvar u oblasnoj kontroli leta.
"Ovog puta "Jat" nema veze s kašnjenjem aviona. Kriva je oblasna kontrola letenja. Njihov radarski sistem kontrole ostao je bez struje na dva sata i za to vreme nije bilo poletanja, sletanja ni preletanja. Tivat je imao samo dnevni saobraćaj, tako da su nakon isteka dana svi letovi prebačeni na aerodrom u Podgorici. Takođe, let Podgorica-Beograd dodatno je kasnio zbog autobuskog transfera od Tivta do Podgorice - objašnjava Vlaisavljević.
(MONDO)