• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Ne ostavljajte lične podatke": Prevare tokom internet prodaje sve učestalije

Autor Dragana Božić

Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske u nekoliko navrata apelovalo je na građane da ne ostavljaju lične podatke na internetu.

 Internet prevare sve učestalije u RS Izvor: SmartLife / Unsplash / Agence Olloweb

Zaprimljen je veći broj prijava građana od kojih su neki ukazali na pokušaj prevare, a neki i ostali bez novca.

Od objave na internet oglasniku, do prijave policiji, u svega nekoliko koraka. Dejan Šarović, kaže, na poznatom bh. oglasniku objavio je da prodaje gitaru. Kupac ga je kontaktirao putem aplikacije Vats ap i tražio broj bankovne kartice. To je, kaže, bilo prvo zbog čega je posumnjao u namjere kupca.

"Dovoljno je da im kažete ne želim da plaćam na taj način, već dajte mi pare u ruke ili na Verstern junion, ne želim da dam broj bankovne kartice, i tada se gubi kontakt. Tad oni brišu prepisku sa vama. Nije to konkretan poziv, sve ide preko poruka", kaže Šarović.

Na ovaj pokušaj nije nasjeo, već ga je prijavio policiji. Takvu prepisku ustupio je RTRS-u i jedan Banjalučanin. Bilo mu je, kaže, sumnjivo što kupac nije pitao niti u kakvom je stanju artikl na prodaji, niti za cijenu.

Upravo na ovakve slučajeve Ministarstvo unutrašnjih poslova ukazuje već nekoliko sedmica

"Žrtva daje svoje podatke, od bankovne kartice. Skidaju im sa računa. Mi smo u više navrata apelovali da ne daju svoje lične podatke, da ih zaštite, ali imamo dosta tih prijava", istakla je Dijana Јungić, inspektorka za visoko tehnološki kriminalitet, PU Banjaluka.

Digitalni kanali sjajni su alati i u privredi, ali nose iste probleme. Igor Pandžić iz Područne privredne komore Banjaluka kaže – presretanje poslovne korespodencije sve je češće, a pojedine privrednike nepažnja je koštala stotine hiljada maraka.

"Pričekaju da se isplate prve dvije, tri tranše, upadnu u korespodenciju, kažu da se uplati cifra na drugi račun, ljudi povjeruju jer vide isti mejl, podatke, misle da se dopisuju sa osobom s kojom su se dopisivali i prije. Desi se da ostanu bez značajne količine novca", naveo je Pandžić.

Stoga Privredna komora nudi konsultacije u Centru za digizalizaciju. Valja, kaže, voditi računa o svakom koraku, a nekad i slušati zdrav razum.

"U transakciji kad god vam se učini da nešto nije normalno, kao što se dešavalo prije ili je došlo do promjene u nezgodnom trenutku, treba uvijek biti pažljiv", dodaje Pandžić.

Stoga, uoči Svjetskog dana bezbjednog interneta, valja ponoviti – internet možda jeste donio brojne blagodati, ali i rizike koje nesavjesno ponašanje može samo pojačati.

(RTRS)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE