• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stala ugradnja sistema, interes sve manji: Vozači odustaju od vožnje na plin

Autor Dušan Volaš

Usljed manjka posla prouzrokovanog poskupljenjem gasa i kupovinom sve novijih i modernijih automobila, mnoge mehaničarske radnje u Srpskoj, koje se bave ugradnjom sistema za tečni naftni gas (TNG) u automobile, stavile su ključ u bravu.

 Vozači odustaju od vožnje na plin Izvor: Shutterstock

Prelazak na vožnju na plin vozačima se više ne isplati, a serviseri kažu da je potpuno stala ugradnja sistema i da trenutno rade samo servisiranje postojećih.

Vlasnik servisa "Mrvica-gas" u Banjaluci Zoran Garača rekao je da je auto-­gas u posljednje tri godine poskupio duplo, te je na benzinskim pumpama razlika između benzina i tog energenta sve manja.

"Sa 70 feninga cijena auto-gasa je skočila na 1,30 KM. S druge strane, porasli su svi ostali troškovi, tako da se malo ko od vozača sad odlučuje da investira u novu opremu i instalacije. Sada je za to potrebno izdvojiti od 1.200 do 2.000 maraka", kazao je Garača, koji je digao ruke od ovog posla.

Dodao je da je interesovanje vozača za ugradnju plina od pandemije korone opalo za 80 odsto.

"U servise dolaze ljudi radi održavanja opreme i instalacija koje su ranije ugradili. Od ugradnje plina ekonomsku isplativost ima samo onaj ko kupi auto jeftiniji od 10.000 KM", kazao je Garača.

Da vozači gledaju da idu samo na redovne servise, poput zamjene ulja i filtera, svjedoči vlasnik banjalučkog autoservisa "Auto - Karać" Ilija Karać. Prema njegovim riječima, cijena ugradnje plina u automobile kod njega je otprilike ista kao i 2010. godine, međutim, skočili su drugi troškovi, zbog čega se, kaže, malo ko odlučuje na ovaj korak.

"Mnoge kolege su odlučile da stave ključ u bravu. Ne znam da li nas u Banjaluci ima još četvorica prijavljenih, svi ostali koju su to radili sad rade druge poslove", kazao je Karać.

I u servisu "Auto gas Gaga" imaju manje posla.

"Obim posla, što se tiče servisiranja i ugradnje nove opreme, kod mene se u odnosu na prošlu godinu sigurno smanjio za 30 odsto", kazao je vlasnik ovog servisa Neđo Podraščanin.

Da je došlo do smanjenja potrošnje auto-gasa, tvrde i na benzinskim pumpama, gdje se cijena po litru kreće oko 1,30 KM.

Potpredsjednik Grupacije za promet naftom i naftnim derivatima Privredne komore RS i direktor "Krajinapetrola" Milovan Bajić smatra da je promet auto-gasa opao jer se sve manje građana odlučuje na ugradnju opreme i instalacija zbog visoke cijene.

"Ugradnja i atestiranje opreme je komplikovan i skup proces", kazao je Bajić.

"Uvesti subvencije po uzoru na zemlje EU"

Auto-gas nastaje kao proizvod prerade prirodnog gasa i sirove nafte, što znači da je njegova proizvodnja jeftina. S druge strane, predstavlja i ekološko gorivo, jer štiti prirodu, nema emisije štetnih materija, zbog čega bi, prema riječima Ilije Karaća, i BiH, po uzoru na zemlje Evropske unije, trebalo da uvede subvencije za ugradnju plina u auta.

(Glas Srpske)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE