• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Psiholog o posljedicama opasnih postupaka na društvenim mrežama: Hrabrost nije u slijepom praćenju mase

Autor Dušan Volaš

Psiholog Maja Savanović Zorić izjavila je da popularnost na društvenim mrežama traje kratko, ali da posljedice opasnih postupaka mogu biti dugotrajne.

 Psiholog o posljedicama opasnih postupaka na društvenim mrežama Izvor: Shutterstock / Primakov

Ona je poručila da prava hrabrost nije u slijepom praćenju mase, već u sposobnosti da se kaže "ne" kada nešto nije ispravno ili sigurno.

Zorićeva je ukazala da izazovi sa društvene mreže "Tiktok", koji postaju viralni među djecom i mladima, predstavljaju ozbiljan izazov za roditelje, škole i društvo u cijelosti, te da taj fenomen zahtijeva pažljivo promišljanje i zajedničko djelovanje svih uključenih.

Ona je navela da izazovi sa "Tiktoka" često privlače jer nude priliku za trenutnu popularnost i osjećaj uzbuđenja, ali nerijetko se dešavaju povrede budući da djeca i mladi nemaju dovoljno razvijenu sposobnost procjene rizika i posljedica.

"Kao majka, razumijem koliko je izazovno držati korak sa onim što naša djeca prate na društvenim mrežama. Ipak, važno je otvoreno razgovarati sa njima o sadržajima koje gledaju, postaviti granice i pokazati interesovanje za njihov svijet", rekla je Zorićeva.

Ona je napomenula da se djeca osjećaju sigurnije i spremnija su da dijele informacije kada znaju da su shvaćena i da imaju podršku, čak i kada im se postavljaju ograničenja.

"Djeca u današnje vrijeme odrastaju u digitalnom okruženju koje im pruža mnoge mogućnosti, ali istovremeno donosi i značajne rizike. Tinejdžerska faza podrazumijeva istraživanje granica, potrebu za pripadnošću grupi i želju za prihvatanjem", istakla je Zorićeva.

Ona je poručila tinejdžerima da razmisle prije nego što prihvate neki izazov koji može ugroziti njihovo zdravlje ili bezbjednost.

ULOGA ŠKOLE I ZAJEDNICE

Kao školski psiholog Zorićeva smatra da škole imaju ključnu ulogu u edukaciji o digitalnoj pismenosti i bezbjednosti na internetu.

"Nažalost, često nemamo dovoljno resursa za primjenu takvih programa, ali to ne smije biti izgovor. Zajedno sa roditeljima, trebalo bi da radimo na preventivnim radionicama, predavanjima i otvorenim razgovorima koji će mladima pomoći da razumiju posljedice svojih odluka", rekla je Zorićeva.

ZAJEDNIČKA ODGOVORNOST

Ova situacija, napomenula je Zorićeva, nije odgovornost samo djece.

"Kao roditelji, nastavnici, društvo, pa i same platforme poput `Tiktoka`, svi imamo svoj dio odgovornosti. Društvene mreže trebale bi aktivno da rade na uklanjanju štetnih sadržaja, ali i mi moramo podsticati kritičko razmišljanje i odgovornost kod mladih", istakla je Zorićeva.

Ako se djeci pruže razumijevanje, podrška i alati za bezbjednu navigaciju kroz izazove odrastanja, rekla je Zorićeva, moguće je zajednički graditi bezbjedniju i zdraviju budućnost za sve.

SRNA

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE