• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Goli muškarci pokazuju "gole činjenice"

"Gole činjenice" je naziv provokativne kampanje u kojoj goli muškarci ukazuju na problem trgovine ljudima u Srbiji.

 Goli muškarci pokazuju "gole činjenice" Izvor: MONDO

"Gole činjenice" je naziv provokativne kampanje koju je pokrenula nevladina organizacija Astra, a u kojoj goli muškarci ukazuju na problem trgovine ljudima u Srbiji.

Na konferenciji za novinare u Beogradu premijerno su predstavljena dva spota u kojima činjenice o trafikingu iznose novinari Jugoslav Ćosić, Dejan Anastasijević i Željko Bodrožić, reditelj Milutin Petrović, glumci Branislav Lečić i Vukašin Obradović kao i direktor beogradske filharmonije Ivan Tasovac.

Kreativna direktorka Astre Nataša Milenković istakla je da niko ne može govoriti bolje gole činjenice od golih muškaraca - javnih ličnosti koje su do sada bavile temom trgovine ljudima.

Kampanja čiji pun naziv je "Gole činjenice - Žene nisu meso. Deca nisu roblje. Ljudi nisu roba", kako je istakla, pokrenuta je jer se o trgovini ljudima piše samo kad izbije neki skandal i zato što je to realan problem koji je zanemaren zbog nekih takozvanih važnijih tema.

Dejan Anastasijević rekao je da nije imao dilemu da li da se skine go i učestvuje u kampanji jer je pre nekoliko godina radio studiju o trgovini ljudima tokom koje je shvatio koliko je taj problem veliki.

Anastasijević je ocenio da taj oblik organizovanog kriminala dehumanizuje žrtvu i da bi ga trebalo okarakterisati kao zločin protiv čovečnosti.

Branislav Lečić je naveo da je veoma važno da se i druge javne ličnosti uključe u kampanju.

Koordinatorka programa u "Astri" Ivana Radović navela je da je to peta kampanja te organizacije i dodala da se tokom svake kampanje duplira broj poziva upućenih na SOS telefon te nevladine organizacije.

Radović je istakla da se ništa ne može uraditi bez angažovanja države koja je u poslednje vreme zatvorena za saradnju sa njima i kojoj borba protiv trgovine ljudima nije prioritet.

Prema njenim rečima, Srbija nije samo zemlja tranzita, kako se do sada mislilo, već zemlja porekla, tranzita i destinacije a prisutna je i interna trgovina ljudima gde žrtve bivaju prodavane iz jednog grada u drugi u Srbiji.

Ona je navela da se na SOS telefon za žrtve trafikinga, za šest godina javilo više od 8.000 ljudi a da je identifikovanao 264 zrtve trgovine ljudima od kojkih je 40 odsto dece.

"Trgovina ljudima je profitabilni organizovani kriminal", istakla je ona i dodala da će tokom kampanje biti postavljeni bilbordi u Beogradu i nekoliko gradova Srbije, da će biti emitovani tv spotovi i radio džinglovi i deljen edukativni i propagandni materijal.

Sekretar u austrijskoj ambasadi u Beogradu Urlike Hartman istakla je da ta zemlja već duže vreme pomaže projekte koji imaju za cilj borbu protiv trgovine ljudima i dodala da je kampanju finansirala Austrijska agencija za razvoj i saradnju i Misija OEBS-a sa 370.000 evra.

Šefica Odeljenja za demokratizaciju Misije OEBS-a Hanelore Valijer navela je da borba protiv trgovine ljudima jeste jedan od prioriteta OEBS-a i dodala da je kampanja koju je Astra pokrenula hrabra i provokativna i da će privići pažnju javnosti na problem modernog ropstva.

Javne ličnosti koje su učestvovale u kampanji pored slogana "Žene nisu meso. Deca nisu roblje. Ljudi nisu roba", u spotu iznose podatke o tome koliko je trafiking "unosan posao" za kriminalce i koliko ljudi godišnje postaje žrtva trgovine ljudima. Na kraju spota oni drže papire sa brojem SOS telefona nevladine organizacije Astra.

(www.mtsmondo.com/Beta)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE