Ono što nije dobro za tržište Evropske unije završiće najvjerovatnije na našim policama.
Drastična razlika u kvalitetu najviše se osjeti kada, naši građani kupe robu u inostranstvu. Iako je robna marka ista, kvalitet proizvoda nema veze sa onim koji se prodaje na našem tržištu, javlja ATV.
“Kada je u pitanju roba koja se uvozi iz Evropske unije, bilo da su proizvodi prehrambeni, higijenski ili odjeća, sigurno je da je kvalitet tih proizvoda koji se radi za zemlje EU jedan kvalitet a za nas je drugi kvalitet, odnosno za zemlje Balkana. U Evropi se ne može prodati nešto sto je nekvalitetno i što ne nosi znak CE”, izjavio je Dragutin Bošković, predsjednik Pokreta potrošača RS.
A upravo oznaka CE označava kvalitet proizvoda po Evropskim standardima. Problemi počinju kada proizvod i koji ima ovu oznaku ne ispunjava kriterijume kupca.
Tako su se potrošači u toku prošle godine najviše žalili na kvalitet obuće i mobilnih telefona. Među onima koji se svakodnevno susreće sa problemima potrošača je i Mladen Mitrović. Popravkom telefona bavi se 15 godina. Ističe, iako telefoni za različita tržišta nemaju fizičke razlike, svakako imaju u načinu rada.
“Recimo evo primjera radi, neki “Soni Erikson” telefon. Soni telefoni koji su dolazili kod nas a koji su urađeni za japansko tržište su daleko od istih telefona, imaju skroz različit softver nego u našem. Najviše se vidi kada se pokvari, jako veći procenat tih uređaja kvarljiviji su dosta za naše tržište nego za evropsko”, rekao je Mitrović.
Svaka robna marka kategorizuje robu. Prva klasa robe odlazi uglavnom u države članica EU, Veliku Britaniju i Ameriku. Problem nastaje i kada se uporede i dokažu razlike u kvalitetu, proizvođači se lako ograđuju. Cijena u ovom slučaju ne mora uvijek da znači kvalitet.