Vozači gradskih i prigradskih autobusa traže poboljšanje uslova rada i povećanje plata za najmanje 20 odsto, inače će obustaviti rad, potvrdio je predsjednik Udruženja vozača Draško Talijan.
"Idemo mirnim putem i danas ćemo vlasnicima prevozničkih firmi predati peticiju. Oni imaju rok od deset dana da ispune naše zahtjeve ili ćemo mi preduzeti radikalnije mjere. Za početak spremni smo na obustavu rada", rekao je Talijan.
Dodao je da vozači traže samo ono što je zakon propisao a to je računanje prekovremenih sati, topli obrok u novcu, plaćen prevoz, povećanje plate za najmanje 20 odsto i usklađivanje radnog vremena.
"Tolerancije neće biti ni prema jednoj stavci", izričit je Talijan i ističe da vozači u prigradskom saobraćaju 16 sati sjede za volanom.
"Poslodavci angažuju penzionisane vozače da prevoze putnike. Ukoliko smo premoreni mi smo potencijalne “ubice” na putevima a kamoli penzioneri sa oslabljenim vidom i zdravstvenim stanjem, kakvih ima", kazao je Talijan za "Glas Srpske".
Predsjednik Udruženja vozača kompanije “Central” Željko Trivić kaže da Akt o procjeni rizika nije dobro uređen.
"Niko sa nama nikada nije obišao nijedan krug u autobusu da vide u kojim uslovima radimo, niti se vrši revizija pomenutog dokumenta. Taj akt je donesen samo onako, iz formalnih razloga. Vozači nemaju pravo na beneficirani radni staž ni na skraćenje radnog vremena, a naša radna mjesta sa povećanim rizikom u poslu, bi to trebalo da imaju", kazao je Trivić.
Naglasio je da je samo u firmi gdje je on zaposlen, deset vozača na bolovanju i da je slična situacija u drugim kompanijama.
"Komisija za bolovanja ima podatke o našem zdravstvenom stanju. Lično sam operisao kičmu a poslodavci pričaju za ove što su na bolovanju da neće da rade", rekao je Trivić.
Prevoznici nisu željeli da komentarišu zahtjeve jer po njihovim riječima još uvijek ih nisu vidjeli.
"Dok ne vidim peticiju ne mogu ništa da komentarišem. Kada vidimo zahtjeve, onda ćemo zauzeti stav", rekao je predsjednik Udruženja prevoznika Goran Starčević.
Ističe da što se tiče obustave da je tu Zakon o komunalnoj djelatnosti jasan da se on mora poštovati, te da ne smije stati prevoz putnika.
Željko Trivić kaže da će do Nove godine 100 vozača da ode u inostranstvo.
"Da bismo zaustavili taj trend poslodavci su tražili od grada subvenciju da nam povećaju plate. Koja je to hrabrost. Pristali su na uslove iz tendera i obrću dva miliona maraka godišnje. Izvlače se na priču o poboljšanju voznog parka a mi vozimo neispravne autobuse. Gradski prevoz je rudnik zlata", rekao je Trivić.