Novi Zeleni most polako već dobija obrise, nakon što su u rijeku Vrbas postavljeni šipovi dubine oko 15 metara koji će služiti kao oslonac konstrukcije buduće poveznice između Obilićeva i Kočićevog vijenca.
Kako ističu u Odjeljenju za saobraćaj i puteve, radovi na izgradnji novog mosta, koji će zamijeniti staru, dotrajalu konstrukciju iz pedesetih godina prošlog vijeka, odvijaju se planiranom dinamikom.
U dosadašnjem toku radova, uklonjena je konstrukcija starog mosta, te izrađeni šipovi dubine 15 metara i temeljna naglavna greda za desni obalni stub mosta. Trenutno, izvode se radovi na izgradnji krilnih zidova stuba.
"Istovremeno, izvode se radovi na izradi šipova na centralnom stubu, a za očekivati je da temeljna naglavna greda za taj stub bude izgrađena krajem sedmice. Kako bi bio olakšan pristup građevincima, ovih dana je izgrađen i privremeni pristupni put sa lijeve obale Vrbasa, kako bi se moglo prići planiranom lijevom obalnom stubu. Ujedno, u toku su pripremni radovi za formiranje platoa za izgradnju prednapregnutih nosača mosta", kaže načelnik Odjeljenja Slaviša Sandić.
Prema njegovim riječima, izgradnja novog mosta ima višestruk značaj, pošto je ovaj projekt usko vezan sa nastavkom izgradnje Istočnog tranzita. Naime, po izgradnji mosta i spajanju preostalog dijela Istočnog tranzita (na potezu od Krfske ulice do stadiona FK „Naprijed“) biće napravljena poveznica između dvije glavne gradske obilaznice – Istočnog i Zapadnog tranzita. Na taj način, biće formiran svojevrsan saobraćajni prsten što bi trebalo da značajno utiče na smanjenje saobraćajnog opterećenja gradskog jezgra.
Posljednji pozdrav Zelenom mostu (FOTO)
Izgradnja novog mosta, koji predstavlja vitalnu vezu Obilićeva i Kočićevog vijenca, počela je sredinom jula . Ugovor, u vrijednosti od 2,2 miliona KM, predviđa izgradnju mosta sa dvije trake, u dužini od 80 metara, uz predviđene pješačke i biciklističke staze.
Postojeći most je bio izgrađen 1959. godine kao privremeno rješenje za potrebe vojske, a decenijama kasnije su ga koristili i vozači.