Bosna i Hercegovina skoro da nema nijednu apsolutno funkcionalnu letjelicu koja bi bila na usluzi njenim građanima i vlastima.
BiH nema nijedan ispravan avion, civilni ni vojni, a kamoli novi kanader ili "air tractor", kao sve normalne zemlje regiona, ali i Evrope i svijeta, piše "Avaz".
Kada je riječ o helikopterima, situacija je još gora. Iako Brigada vazdušnih snaga i protivvazdušne odbrane Oružanih snaga BiH u svom sastavu ima dva helikopterska skvadrona, avijacijsku eskadrilu te OS BiH ukupno posjeduje 40 helikoptera, njihova ispravnost u prosjeku je tek oko 50 posto, što su i zvanični podaci Ministarstva odbrane BiH.
Iako ovakvi podaci zvuče impozantno, činjenice govore sasvim drugačije. Većina tih letjelica nije ispravna, a jedna od njih srušila se zimus tokom akcije spašavanja zbog snažnih snježnih padavina.
Kada su u pitanju helikopteri, procjenjuje se da je od 40 njih ispravno svega 12, čime je bh. eskadrila dotakla samo dno, iako važimo za ozbiljnog kandidata za ulazak u NATO. Požare u BiH posljednjih dana gasila su svega tri helikoptera.
Na papiru, BiH posjeduje i 19 borbenih aviona, koji su već 15 godina uskladišteni u bazi "Mahovljani" u Banjoj Luci i koji su, takođe, van upotrebe. Ove letjelice završiće u starom gvožđu jer ih više nije moguće ni prodati. Riječ je o sedam aviona tipa "J-22 orao", jednom tipa "N-62 galeb G-4" te 11 aviona tipa "J-21 jastreb". Zanimljivo je, a prema službenim podacima MOBiH, da je u Vazdušnim snagama BiH angažovano i 96 pilota.
Posebna je priča pet helikoptera Mi-24 koji su već 17 godina uskladišteni u Turskoj, a kupljeni su za oko 2,5 miliona KM i nikada nisu dovezeni u BiH. Tu je i policijski helikopter "bell 415" vrijedan 4,3 miliona dolara koji početkom rata otela Slovenija, kao i dva vraćena helikoptera "bell 206l i 206B" koja je preuzela Srbija. Upravo nebriga o ovim letjelicama, ali i kompletnoj bh. eskadrili, dovela je BiH na samo dno evropskih zemalja koje u svojim oružanim snagama skoro da i nemaju ispravne letjelice.
(MONDO, foto: Avaz)