Istraživanje Stratedžik marketniga pokazalo da na ponovljenim izborima u Beogradu SPS ne bi prešao cenzus.
Da su lokalni izbori u Beogradu održani 15. jula vlast bi mogli da formiraju Koalicija Zajedno za evropski Beograd i Liberalno demokratska partija, dok koalicija SPS-PUPS ne bi prešla cenzus, pokazuje istraživanje agencije Statedžik marketing (SM), sprovedeno 15. jula u Beogradu.
"U parlement bi ušli Koalicija Zajedno za Beograd koja bi osvojila 44 odsto glasova opredeljenih birača, odnosno onih koji bi glasali, SRS
37 odsto, DSS-NS osam odsto i LDP sedam odsto. Koalicija SPS-PUPS ne bi osvojila dovoljno glasova da se kvalifikuje u gradsku skupštinu", izjavio je direktor SM Srđan Bogosavljević.
Prema njegovim rečima, to što dva meseca posle izbora Beograd još nije dobio gradonačelnika i novu gradsku vlast utiče na političku mapu Beograda.
Sa 44 odsto osvojenih glasova opredeljenih birača, Koalicija ZES bi sada osvojila 50 mandata ili pet više, radikali 42 mandata, odnosno dva više, koalicija DSS-NS deset, odnosno dva manje i LDP osam, odnosno jedan mandat više nego na izborima 11. maja.
"Pojedinačno gledano, DS i SRS su izjednačeni sa po 37 odsto Beograđana koji bi glasali za njih, dok su na trećem i četvrtom mestu LDP i DSS, takođe izjednačeni, sa po sedam odsto podrške Beograđana. Slede G17 sa četiri odsto i SPS dva odsto", kazao je Bogosavljević.
Kao posebnu zanimljivost on ističe da se PUPS retko pominje kao stranka za koju bi se glasalo, pri čemu je istovremeno rejting SPS značajno manji od rejtinga koalicije SPS-PUPS.
"Takođe, upadljivo je smanjen broj Beograđana koji bi bili spremni da izađu na izbore, a donekle je smanjen i broj onih koji su sigurni za koga bi glasali", objasio je Bogosavljević.
Najveću spremnost da izađu na ponovne izbore pokazuju simpatizeri radikala pa čak 73 odsto kaže da će sigurno glasati i 18 odsto da će najverovatnije glasati, a najmanju simpatizeri koalicije DSS-NS, kojih ih je sigurno da bi glasalo jedva nešto više od polovine.
S druge strane, simpatizeri LDP, SRS i ZES pokazuju najmanje kolebanja u pogledu izbora stranke za koju bi glasali (96 odsto LDP i SRS i 95 odsto ZES simpatizera je sigurno u svoj izbor i nema ideju da promeni stranku za koju će glasati).
Istraživanje Stratežik marketinga sprovedeno je 15. jula telefonskom anketom na uzorku 850 punoletnih građana sa teritorije 17 gradskih opština Beograda. Uzorak je slučajan i reprezentativan, sa marginalnom greškom uzorka od 3.5 odsto.
(Beta/www.mtsmondo.com)