• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Željezničari u FBiH nastavljaju štrajk

Željezničari u FBiH nastaviće generalni štrajk dok im ne budu isplaćene zaostale plate i riješeno pitanje zdravstvenog osiguranja.

 Željezničari u FBiH nastavljaju štrajk Izvor: MONDO

To je potvrdio Srni zamjenik predsjednika Samostalnog sindikata izvršnog osoblja preduzeća "Željeznice FBiH" Mehmed Bešić.

On je naglasio da ih do sada niko iz Uprave nije kontaktirao, odnosno da nemaju nikakvih povratnih informacija koje se odnose na njihove minimalne zahtjeve i da zbog toga ne može da kaže do kada će trajati štrajk, koji je počeo juče.

"Iznijeli samo minimalne zahtjeve ispod kojih ne možemo ići, a štrajk neće biti prekinut sve dok ti zahtjevi ne budu ispunjeni. Štrajk se odvija u poslovnim područjima u Tuzli, Zenici, Sarajevu, Mostaru i Bihaću", precizirao je Bešić.

On ističe da se poštuje minimum procesa rada, ali da, prema informacijama sa terena, postoje manji pritisci predstavnika upravnika, direktora i šefova u pojedinim poslovnim područjima da se izađe iz okvira dogovorenog minimalnog procesa rada.

U štrajku učestvuju članovi Nezavisnog sindikata željezničara u FBiH, Samostalnog sindikata izvršnog osoblja područje infrastrukture, te Samostalnog sindikata tehničko-kolske službe "Željeznica FBiH", uz deklarativnu podršku ostala četiri sindikata željezničkih radnika.

Bešić je naglasio da podrška štrajkačima stiže i od kolega željezničara iz Republike Srpske, kao i kolega iz Hrvatske.

Problemi sa kojima se u poslovanju suočavaju željeznička preduzeća Republike Srpske i Federacije BiH (FBiH) odraz su objektivnih teškoća, ali i problema unutar samih preduzeća, ocijenio je savjetnik za transport u Sektoru za transport i komunikacije Spoljnotrgovinske komore BiH Muhidin Mujkić.

On navodi da preduzeća "Željeznice Republike Srpske" i "Željeznice FBiH" posluju na malom prostoru i zavise od ukupnog privrednog ambijenta.

"Moramo da znamo da ukupan obim onoga što bi željeznice trebalo da prevoze čini 50 odsto u odnosu na početak 1990-ih godina", rekao je Mujkić na konferenciji za novinare u Sarajevu.

On je istakao da je željeznička infrastruktura u BiH u ratu pretrpjela ogromnu štetu, veću od milijardu američkih dolara. "To su ogromni problemi, koji se vuku i sada se reflektuju na postojeće stanje", rekao je Mujkić.

On je ukazao i na unutrašnje probleme unutar željeznica Srpske i FBiH, koje je potrebno organizaciono riješiti. "Globalni okvir razvoja željezničkih sistema u BiH treba da bude pođela željezničke infrastrukture i operatora", rekao je Mujkić.

Prema njegovom mišljenju, željeznička infrastruktura trebalo bi da ostane u vlasništvu države, a da se operatori puste na slobodno tržište, čime bi se, osim postojeća dva, omogućilo pojavljivanje novih operatora, domaćih ili stranih.

Ovim bi, zaključio je Mujkić, privredni subjekti kojima je potrebna usluga prevoza željeznicom dobili niže cijene prevoza i prevoz na vrijeme.

(Srna)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE