Dodik i dalje stavlja "glavu u torbu" jer uporno koristi jedan od dva helikoptera koji su, blago rečeno, nebezbjedni za letenje, prenosi "Press".
Poslije pogibije poljskog predsjednika i gotovo cjelokupnog državnog vrha Poljske, zaduženi za sigurnost zvaničnika RS, ispričali su za Press da je državni vrh RS sve do prije dvije godine mogao da nastrada jer je koristio "cesnu sitejšn" koja je bila nesigurna i proizvedena prije skoro 30 godina.
Bivši predsjednik RS Dragan Čavić kaže da se nerado sjeća situacije iz oktobra 2006. kada je zajedno sa premijerom Miloradom Dodikom dva sata kružio iznad banjalučkog aerodroma "Mahovljani" zbog kvara na staroj "cesni". On priznaje da nije bilo nimalo prijatno biti u avionu kada vam pilot kaže da je avion u kvaru i da će biti problema prilikom slijetanja.
"Vraćali smo se iz Sarajeva i pred samo slijetanje, pilot nam je rekao da mu instrumenti pokazuju da jedan točak nije izvučen. Naravno da nije bilo svejedno ni meni, a vjerujem ni Dodiku. Ipak, pilot je bio veoma priseban i zahvaljujući njemu u avionu nije nastala panika", prisjeća se Čavić.
Na aerodromu su, priča Čavić, već bile preduzete sve mjere za slučaj prinudnog slijetanja, pa su vatrogasci i Hitna pomoć bili u pripravnosti i "na gotovs".
"Avion je najprije u dva navrata u niskom letu prelijetao aerodrom ne bi li sa zemlje vidjeli da li je točak stvarno zaglavljen ili je problem u signalizaciji. Kako je već bio mrak, oni nisu ništa mogli da vide, pa je pilot odlučio da sleti kao da mu je izvučen samo jedan točak. To su bili najkritičniji trenuci. Na sreću, problem je bio samo u signalizaciji, jer je točak bio izvučen, tako da smo sletjeli živi i zdravi", kaže Čavić.
Sličnu dramu u vazduhu, mjesec dana kasnije, premijer RS Milorad Dodik je prošao i sa predsjednikom republičkog parlamenta Igorom Radojičićem i tadašnjim predsjedavajućim Predstavničkog doma Parlamenta BiH Nikolom Špirićem.
Naime, njih trojica su početkom novembra 2006. putovali iz Banjaluke u Sarajevo na inauguraciju članova Predsjedništva BiH. Iznenada, iznad Travnika, avion je počeo da gubi snagu i ponire, pri čemu je u letjelici nestalo i struje.
Pilot je okrenuo avion nazad prema Banjaluci i nekako uspio da se dokopa aerodroma "Mahovljani". Iz Biroa Vlade RS za odnose sa javnošću tada je saopšteno da je let otkazan iz objektivnih razloga, ali je predsjednik NSRS Igor Radojičić potvrdio da je na pola leta pilot utvrdio da u avionu postoje neki problemi sa elektronikom, pa je avion vraćen u Banjaluku. (MONDO)