• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

RS i Srbija zajedno u projektima

Predsjednik Srbije Boris Tadić i premijer RS Milorad Dodik su tokom sastanka u Užicu podržali sve projekte saradnje i boljeg povezivanja.

 RS i Srbija zajedno u projektima Izvor: MONDO

Istaknuto je da je najznačajniji projekat koji će Srbija i RS zajednički raditi autoput od Požege, preko Užica, do Višegrada i Podromanije.

Premijer Dodik je rekao novinarima da mu je bilo važno da se u razgovoru sa predsjednikom Srbije, ali i gradonačelnikom Užica, pojača uvjerenje da treba raditi na projektima koji integrišu prostor Srbije i RS u  ekonomskom  i infrastrukturalnom  pogledu.

Tadić je rekao da je današnja posjeta ovom kraju zapadne Srbije veoma značajna, jer je još jednom potvrđeno kakvi su strateški planovi u ekonomskoj izgradnji, koji proističu iz prostornog plana Srbije, kao i kakvi su ti planovi kada je u pitanju Vlada RS.

Nakon sastanka sa privrednicima, predsjednik Srbije i premijer RS označiće početak radova na rekonstrukciji  graničnom prelaza na Kotroman, na Mokroj Gori, a zatim u Višegradu otvoriti obnovljenu prugu uskog kolosjeka.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović, koji će prisustvovati današnjoj svečanosti u Višegradu, izjavio je ranije Srni da je Vlada RS na početku ovog projekta 2004. godine učestvovala sa 1,7 milion KM, te da je u maju ove godine za kupovinu stanične zgrade u Višegradu odobrila još 713.400 KM. Ostatak sredstva do iznosa od 10 miliona KM, koliko košta ovaj projekat, obezbijedile su ''Željeznice RS''.

U toku 2006. godine završena je prva dionica pruge od graničnog prelaza Kotroman (kod Vardišta) do Dobruna, dužine nešto više od osam kilometara, koja je spojena na usku prugu ''Šarganska osmica''. Na ovoj pruzi 2008. godine otvoren je saobraćaj Mokra Gora - Dobrun, a poslove saobraćaja preuzela je Uprava uske pruge ''Šarganska osmica''. Od tada je uveden u saobraćaj jedan voz sedmično na ovoj relaciji.

Opština Višegrad od izgradnje uskotračne pruge očekuje otvaranje novih radnih mjesta, te povećanje zaposlenosti. Zbog toga je učestvovala u finansiranju ovog projekta i izdvojila 473.589 KM.

Obnovljena trasa uskotračne pruge od Višegrada do Vardišta spojena je sa Muzejsko-turističkim kompleksom "Šarganska osmica" u Mokroj Gori, na kome od 1. septembra 2003. godine saobraćaju "ćirine " kompozicije.

Stari voz, koji vuče lokomotiva parnjača, po zahtjevima ljubitelja starih pruga od 28. avgusta 2008. dolazi sa "Šarganske osmice" i do manastira Dobrun.

Prugu Sarajevo - Višegrad izgradila je 1906. godine Austrougarska monarhija i u to vrijeme je ovo bila najskuplja saobraćajna investicija na svijetu.

Prvi voz iz Višegrada prema Užicu pošao je 1925. godine. Ova pruga je odlukom tadašnjih vlasti Jugoslavije, ukinuta 1978. godine s obrazloženjem da je neisplativa investicija. (Srna/MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE