• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Autoprevoznici očekuju rješenje problema

Autoprevoznici iz RS koji štrajkuju trenutno neće preduzimati radikalnije mjere. Ministar traži odgađanje do decembra.

 Autoprevoznici očekuju rješenje problema  Izvor: MONDO

Na pitanje novinara kako će reagovati ukoliko odgovor iz Sarajeva bude negativan, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić je rekao da mu je jutros ministar za transport i komunikacije BiH Rudo Vidović rekao da je sada raspoložen da razgovara.

On je izrazio nadu da će Vidović pozvati predstavnike Udruženja na sastanak u Sarajevu, koji bi trebalo da bude održan tokom dana, te da će biti postignut dogovor.

Grbić je rekao da prevoznici iz RS i dalje ostaju pri zahtjevu da licenciranje ostane na nivou entiteta, odnosno u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.

"Prethodno licenciranje za vozača i firmu koštalo je oko 30 KM, a sada je nekoliko hiljada KM", rekao je Grbić, koji je naglasio da imaju podršku od svih institucija RS i da očekuju pomoć i od predsjednika Vlade RS.

Potpredsjednik Udruženja prevoznika RS Gligo Čikić kaže da je šteta ogromna, navodeći da je trenutno na ulicama više od 1 300 kamiona, da oko 8 000 njih ne može izaći, te da stoji i više od 500 vozača koji su platili sporne licence.

Čikić je naglasio da se puštaju kamioni natovareni živom stokom i svježim mesom, odnosno kvarljivom robom.
Autoprevoznici za unutrašnji i međunarodni transport iz cijele RS stupili su u četvrtak, 7. oktobra, u mirne proteste nezadovoljni izmjenama Pravilnika o primjenama licenci za vozače u teretnom drumskom prevozu, a jutros su blokirali sve carinske terminale u RS zahtijevajući od ministra transporta i komunikacija BiH Rude Vidovića da stavi van snage sporni pravilnik o licenciranju.

Pravilnik o promjeni licenci usvojen je 2005. godine i do ove godine je važio na entitetskom nivou, ali ga je Ministarstvo komunikacija i transporta BiH ove godine izmijenilo te se sada licence izdaju na nivou BiH. Udruženje prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS traži da se licence, koje se od ove godine izdaju na nivou BiH, ukinu i vrate u nadležnost entiteta.

Ministarstvo traži odgađanje roka

Ministarstvo komunikacija i transporta BiH zatražilo je od Savjeta ministara BiH da zbog nastale situacije u vezi sa štrajkom autoprevoznika u Republici Srpskoj (RS) rok za izdavanje licenci bude produžen do 8. decembra - rekao je danas u Sarajevu resorni ministar Rudo Vidović.

Vidović je pojasnio da je od Savjeta ministara zatraženo da zaduži Graničnu policiju BiH da produži primjenu protokola koji je potpisan 24. avgusta između ovog ministarstva, Granične policije, inspektorata RS i Federacije BiH (FBiH) i da taj rok bude produžen do 8. decembra.

"Ministarstvo je uputilo zahtjev za sazivanje vanredne sjednice Savjeta ministara na čijem bi se dnevnom redu našao ovaj problem. Očekujemo da ova sjednica bude sazvana narednih dana" – rekao je Vidović na konferenciji za novinare.

On je najavio da će popodne o istoj temi biti održan sastanak sa nadležnim ministrom RS Nedjeljkom Čubrilovićem i FBiH Nailom Šećkanovićem.

Vidović je ponovio da je Ministarstvo spremno za pokretanje procedure izmjena i dopuna Pravilnika o uslovima i postupku izdavanja licenci za obavljanje međunarodnog drumskog prevoza putnika, tereta i opasnih stvari.

On tvrdi da još nema zvaničan zahtjev od prevoznika šta oni traže, kao ni informaciju da će prevoznici u FBiH stupiti u štrajk.

"Ovih dana smo komunicirali putem medija. Jutros sam razgovarao sa predsjednikom Štrajkačkog odbora Nikolom Grbićem i prenio mu da ovih dana očekujem zahtjev sa čime to prevoznici nisu zadovoljni" - naglasio je Vidović.

Prema njegovim riječima, Pravilnik nema izuzetaka po bilo kom osnovu i teza o neravnopravnosti prevoznika iz RS apsolutno je tendeciozna.

On je ponovio da je međunarodni i međuentitetski drumski prevoz u nadležnosti BiH, što piše i u članu četiri Ustava BiH.

"Izdavanje licenci nikad nije bilo u nadležnosti entiteta" - naglasio je Vidović.

Podsjećajući da je Pravilnik donesen 2005. godine, on je naglasio da Ministarstvo nema ovlaštenja, a ni prava da toleriše nepoštivanje odredbi propisanih zakonom.

Vidović je rekao da u BiH trenutno ima 698 licenciranih prevoznika za koje je ministarstvo izdalo 12 029 licenci - 698 za prevoznike, 6 958 za vučna, priključnih vozila i autobusa, te 4 373 iskaznica za vozila.

On smatra da se naslućuje politiziranje postupka, izrazivši strahovanje da to ne dobije političku dimenziju.

Igor Pejić, zadužen za licence u Ministarstvu komunikacija i transporta, rekao je da su tvrdnje da licence koštaju 20.000 KM apsolutno netačne.

"Licenca košta pet KM i vrijedi pet godina. Uslovi koje prevoznik mora da ispunjava prilikom dobijanja licence, što je propisano evropskim direktivama, jesu profesionalne, tehničke i finansijske sposobnosti, te dobra reputacija" - pojasnio je Pejić.

Ponovo odbijajući tvrdnje da prevoznici moraju da polažu depozit od 9.000 KM, Pejić je rekao da oni moraju da dokažu da raspolažu imovinom od 9.000 KM za prvo vozilo, a po 5.000 KM za svako sljedeće vozilo.

"Kad je riječ o osposobljavanju vozača, on je ponovo demantovao da je riječ o 2.000 KM, navodeći da je to oko 400 KM i da je i to jedna od evropskih obaveza" - rekao je Pejić.

Autoprevoznici RS odbijaju produžetak roka za izdavanje licenci

Ponudu Vidovića, odbacili su, kako javljaju lokalni mediji, prevoznici u RS, koji traže da se odmah riješi to pitanje, kao i stavljanje van snage spornog pravilnika o izdavanju licenci.

Predsjednik štrajkačkog odbora licenciranih prevoznika iz RS Nikola Grbić je rekao da oni traže od Savjeta ministara i Vlade RS da u toku dana pronađu način kako bi ministarstvo na nivou BiH ispunilo zahtjeve prevoznika, a dotle kamiondžije ostaju na putevima.

Grbić je kazao da prevoznici iz RS i dalje ostaju pri zahtjevu da izdavanje licenci ostane na nivou entiteta, odnosno u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.

Iz Uprave za indirektno oporezivanje ranije su saopštili da su dnevni gubici između 15 i 20 miliona KM zbog blokade graničnih prelaza za teretni saobraćaj prema Srbiji, Hrvatskoj i Crnoj Gori, što, kako tvrde, može prouzrokovati probleme finasiranja svih nivoa vlasti u BiH.


(agencije/MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE