Postoji sprega između marketinških agencija i istraživačke agencije "Mareko indeks Bosnia", tvrde iz BHRT-a
Upravni odbor BHRT zatražio je reviziju mjerenja gledanosti televizijskih programa u BiH i raspisivanje tendera za novog istraživača zbog sumnji u pouzdanost rezultata mjerenja gledanosti, koje provodi agencija "Mareko indeks Bosnia", rekao je član UO BHRT Nikola Deretić.
"Još smo prije četiri godine izrazili sumnju u realnost istraživanja i mislim da je traženje revizije istraživanja i raspisivanje javnog tendera jedini način da rasvijetlimo ovu oblast, kako jedni ne bi bili taoci marketinških agencija, a drugi se neosnovano bogatili", rekao je Deretić.
On smatra da su sadašnja istraživanja lažna i nerealna, te da postoji sprega između marketinških agencija i istraživačke agencije "Mareko indeks Bosnia", piše "Fokus".
"Na tim relacijama oni kroje rezultate istraživanja, onako kako to njima odgovara. Ako revizija potvrdi naše sumnje i utvrdi neregularnosti, onda će svaka medijska kuća imati mogućnost da tuži `Mareko`, jer su već godinama oštećeni zbog friziranih izvještaja o gledanosti", reako je Deretić.
Predsjedavajući UO BHRT Ahmed Žilić rekao je da do sada ovakav sistem istraživanja gledanosti nije zadovoljavao standarde, te da u ugovoru s "Marekom" oni nisu bili obavezni da se provodi revizija.
"Smatramo da se prema zakonu o javnim nabavkama treba odabrati novi istraživač gledanosti televizijskog programa za naredni period", rekao je Žilić.
I u privatnim televizijskim kućama kažu da postoje razne sumnje u rad piplmetara i dobijene rezultate istraživanja gledanosti programa.
Vlasnik i direktor BN Televizije Vladimir Trišić rekao je da na osnovu saopštenja koje je izdala BHRT, može da kaže da postoji osnovana sumnja u realnosti istraživanja, jer već četiri mjeseca Udruženje medijske industrije nije uspjelo da organizuje sastanak, iako je polovinom juna dogovoreno da se uradi tender i izabere najbolji ponuđač koji bi proveo kontrolu piplmetara u BiH.
Direktor marketinga OBN Televizije Marko Ugarković rekao je da ova medijska kuća podržava inicijativu Upravnog odbora BHRT da se provede revizija i na javnom tenderu izabere istraživač.
Prema saznanjima "Fokusa", medijske kuće koje su dio Udruženja medijske industrije svoju sumnju u realnost istraživanja izrazile su i prije četiri mjeseca na sjednici Udruženja, kada je dogovoreno da se za 15 dana ponovo održi sastanak kako bi se pokrenuo postupak revizije istraživanja gledanosti. Nakon toga, nikako nije održan sastanak zbog raznih razloga, od bolesti do godišnjih odmora, tako da se pojavila sumnja da takva situacija nekom odgovara.
U agenciji "Mareko indeks Bosnia" kažu da niko ne može komentarisati ovaj slučaj telefonom.
Mjerenje gledanosti u direktnoj je vezi sa pozicioniranjam TV kuća na marketinškom tržištu koje je, prema nekim procjenama, "teško" 70 miliona KM, a provođenje revizije, smatraju upućeni, moglo bi da razotkrije i neke kriminalne i korupcijske tokove.
(Srna/MONDO)