Banjalučki "Autoprevoz" prodaje zemljište u centru grada na kojem se nalazi Muzej savremene umjetnosti RS i jedna od najprometnijih ulica!
Upravni odbor "Autoprevoza" na današnjoj sjednici Skupštine akcionara preduzeća traži zeleno svjetlo za prodaju nekretnina na izuzetno atraktivnoj lokaciji stare autobuske stanice, u neposrednoj blizini Trga Krajine, ukupne površine od 21 dunuma, pišu "Nezavisne novine".
Lokacija obuhvata veći dio zemljišta na potezu od parka "Petar Kočić" do Poslovnog centra "Krajina", odnosno od Ulice Nikole Tesle do glavne gradske ulice Kralja Petra I Karađorđevića, uključujući dio Vidovdanske ulice i najveći javni gradski parking.
Sve to biće omogućeno ukoliko Skupština akcionara "Autoprevoza" danas usvoji izmjenu vlastite odluke iz maja 2007, kojom se, takođe, predviđala prodaja istih nekretnina. Izmjena odluke "Autoprevozu" je neophodna zbog usklađivanja s izmijenjenim regulacionim planom u zemljišnim knjigama, odnosno sprovedenim cijepanjem većih parcela na manje.
Pravni eksperti ističu da je zakonski nemoguće prodavati gradske ulice koje predstavljaju javne površine, izražavajući čuđenje kako se većinski privatno preduzeće u zemljišnim knjigama uopšte upisalo kao vlasnik te parcele.
"Javna površina, kao što je Vidovdanska ulica, ne može biti predmet prodaje i zakonski je nemoguća situacija da neko, na primjer, postavi rampu na ulicu, jer je ona, eto, njegovo vlasništvo. Ako bi se to dozvolilo, bio bi to apsolutni presedan", kazao je sagovornik lista.
Mali akcionari "Autoprevoza" oštro se protive prodaji nekretnina preduzeća, koje su, ukazuju, započete još prije tri godine po nalogu najvećeg akcionara Živka Babića. Podsjećaju da je "Autoprevoz" početkom 2008. firmi "MG Mind" iz Mrkonjić Grada prodao upravnu zgradu, radionička halu i pripadajuće zemljište preduzeća za 6,5 miliona KM, dok je poslovni prostor u Jevrejskoj ulici pazario član Upravnog odbora preduzeća Goran Maričić.
"Nećemo dozvoliti da se dalje komada 'Autoprevoz' i urušava njegov kapital, a time i vrijednost naših akcija", kaže Branko Predragović, predstavnik grupe manjinskih akcionara, koji je pozvao sve sitne akcionare firme da se udruže u sprečavanju namjera većinskog vlasnika.
U Investiciono-razvojnoj banci (IRB) RS, koja preko Fonda za restituciju ima četiri odsto akcija "Autoprevoza", takođe, će glasati protiv predloženih odluka. Naglašavaju da važnu odluku za sudbinu "Autoprevoza" o prodaji nekretnina velike vrijednosti, kao i o njegovu podjelu, pokušavaju donijeti bez bilo kakvog pisanog obrazloženja i uz neusaglašena akta u samom sazivu akcionarske skupštine.
"U materijalima za Skupštinu nigdje se ne navodi o kojim se tačno nekretninama radi, već su samo pobrojane katastarske čestice, a nema ni obrazloženja zbog čega ih uopšte žele prodati. Nigdje se, takođe, ne navodi kakav će to uticaj imati na buduće poslovanje 'Autoprevoza' niti za šta će se koristiti sredstva dobijena prodajom nekretnina", naglasili su u IRB-u.
Najveći akcionari "Autoprevoza", Živko Babić i Sladomir Đurić, te direktor Dragoljub Mihajlović, isprva su negirali da namjeravaju bilo kome prodavati zemljište u centru Banjaluke, navodeći da su parcele javnih gradskih površina u odluku "ušle greškom Pravne službe preduzeća".
Đurić je kazao da se odluka donosi iz predostrožnosti za "ne daj bože, ako preduzeće eventualno dođe u lošu finansijsku situaciju", navodeći da i sami znaju da je nemoguće prodati gradsku ulicu.
Oni su, međutim, u nastavku razgovora priznali da razmatraju da Administrativnoj službi grada ponude otkup zemljišta koje je privedeno namjeni, kao što su dio Vidovdanske ulice, trotoari i druga infrastruktura. Kao najprihvatljivije rješenje za obje strane vide kompenzaciju tog zemljišta za njihove buduće milionske obaveze po osnovu komunalne naknade i renti za njihov započeti projekat izgradnje najnovije autobuske stanice kod "Vitaminke" u naselju Kumsale, za šta su već kupili 22 dunuma zemljišta.
"Gradskoj upravi ćemo uputiti pismo namjere, što ne znači da će oni to prihvatiti. Mi smatramo da bi bilo dobro i za nas i za njih da se već jednom raščiste imovinski odnosi na lokacijama koje su privedene namjeni", kazao je Đurić, vlasnik 17 odsto akcija "Autoprevoza".
On ističe da je njihova odluka legalna, jer je "Autoprevoz" u gruntu upisan kao vlasnik nekretnina na staroj autobuskoj stanici, na osnovu ugovora iz 1969. kojim je kupio tu lokaciju od nekadašnjih željeznica Jugoslavije.
GRAD TUŽIO "AUTOPREVOZ"
U Administrativnoj službi grada Banjaluka ne priznaju vlasništvo "Autoprevoza" nad zemljištem na lokaciji stare autobuske stanice zbog čega su u vezi s tim pokrenuli sudski spor protiv tog preduzeća.
Ističu da su grad Banjaluka i nekadašnje državno preduzeće "Autoprevoz" 1979. godine zaključili ugovor o razmjeni nekretnina, koji se odnosi na dislokaciju autobuske stanice, prema kojem grad, na ime zemljišta u Vidovdanskoj ulici, dodjeljuje gradsko zemljište za gradnju nove stanice u naselju Lazarevo/Budžak (sadašnja nova autobuska stanica).
Na osnovu tog ugovora, "Autoprevoz" je, kako ističu, od nadležnog organa grada Banjaluke, dobio odobrenje za izgradnju i izgradio novu autobusku stanicu. Ugovor, međutim, kako ukazuju, nije proveden u zemljišno-knjižnoj evidenciji Osnovnog suda u Banjaluci, navodeći da "Autoprevoz" nije saglasan da se grad uknjiži na predmetnim nekretninama, iako je izgradio objekte na gradskom zemljištu, odnosno novu autobusku stanicu.
"Imajući u vidu činjenicu da je grad upisan kao posjednik na predmetnim nekretninama u katastarskom operatu, te da je na temelju ugovora njihov stvarni vlasnik, grad će se protiviti bilo kakvom njihovom raspolaganju od strane 'Autoprevoza'", ističu u banjalučkoj Administrativnoj službi.
(MONDO)