• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Jedan od simbola Novog Sada: Ovako je izgledala Željeznička stanica prije urušavanja dijela zgrade (FOTO)

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Izgradnja današnje zgrade željezničke stanice završena je 1964. godine i predstavlja jednu od zgrada s kojima se Novosađani ponose.

 Železnička stanica u Novom Sadu Izvor: Shutterstock

Autorsko je ostvarenje arhitekte Imrea Farkaša (1924–2003) i njegovih saradnika iz projektnog ateljea "Arhitekt", dok je posao izvođača radova bio povjeren novosadskom građevinskom preduzeću „Neimar“. Objekat je karakterističan za arhitekturu Novog Sada i to je jedna od najljepših stanica u Srbiji i jedan od simbola Novog Sada.

Stanica se nalazi na magistralnoj pruzi broj 4 (Beograd) – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica (Kelebija).

Stanica se nalazi u saobraćajnom središtu grada, na samom početku Bulevara oslobođenja, koji čini saobraćajnu „kičmu“ grada u pravcu sjever–jug i preko Mosta slobode vodi ka sremskoj strani grada. U pravcu istok–zapad pruža se Bulevar Jaše Tomića, koji preko Kisačke i Rumenačke ulice vodi do istočnih, sjevernih i zapadnih delova grada.

Na svega 50 metara od samih perona nalazi se veliki stanični plato na kojem je okretnica linija gradskog i prigradskog prevoza prevoza, dolazni peroni međunarodne autobuske stanice Novi Sad (MAS), a nešto dalje i odlazni peroni MAS.

Zdanje je izgrađeno u stilu moderne i karakteristično je po testerastom krovu koji predstavlja krovove tipičnih panonskih kuća. U funkcionalnom smislu sastoji se iz četiri dijela: dio za upravljanje saobraćajem, reprezentativni hol sa čekaonicama, restoran i segment za istovar i pregled vozova.

U julu ove godine završena je rekonstrukcija zgrade Željezničke stanice, ali ostalo je nejasno pitanje da li su radovi na nadstrešnici izvođeni ili ne.

U saopštenju "Infrastruktura željeznice Srbije" navodi se da nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao dio projekta izgradnje brze pruge Novi Sad- Subotica.

Kako dodaju, u okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice.

Ministar unutrašnjih poslova Srbije Ivica Dačić rekao je da je za sada osam tijela izvučeno ispod ruševina u Novom Sadu.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE