• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Onlajn plaćanje u BiH ''poraslo'' za 23 odsto

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Broj korisnika onlajn plaćanja u BiH povećao se za 23 odsto u odnosu na period prije izbijanja pandemije virusa korona, pokazalo je ovogodišnje "Masterindeks" istraživanje.

 Onlajn plaćanje u BiH Izvor: MONDO/Samir Cacan

Onlajn plaćanja koristi 69 odsto ispitanika, od kojih 11 odsto plaća onlajn makar jednom sedmično, dok 36 odsto koristi onlajn plaćanja makar jednom mjesečno.

"Masterindeks", tradicionalno godišnje istraživanje finansijskih navika i potreba aktivnih korisnika kartica u BiH, pokazalo je i da su muškarci za nijansu aktivniji onlajn kupci od žena, 53 odsto naspram 47 odsto, dok su prema starosnoj strukturi najaktivniji onlajn kupci između 45 i 59 godina (30 odsto), a slijede kupci u dobi između 25 i 34 godine (23 odsto), te između 35 i 44 godine, njih 20 odsto.

Plaćanje debitnim, kreditnim i pripejd karticama pokazalo se kao prvi izbor prilikom plaćanja za 54 odsto ispitanika, što dokazuje da se korisnici oslanjaju na brzinu, jednostavnost i bezbjednost elektronskih plaćanja, kao i da su ih prepoznali kao zdravstveno bezbjedniju opciju tokom pandemije, saopšteno je iz kompanije "Masterkard".

U saopštenju se navodi da se na keš prilikom dostave oslanja 41 odsto ispitanika, a zanimljivo je da su "m-banking" aplikacije popularnije od "i-banking" kao opcija za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu (21 odsto naspram 14 odsto).

Direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u "Masterkardu" Jelena Ristić rekla je da je potencijal za ekonomski rast domaćeg onlajn tržišta ogroman i još nedovoljno iskorišten, imajući u vidu da 45 odsto ispitanika kupuje isključivo na veb stranicama domaćih trgovaca, a još 34 odsto njih kombinuje lokalnu i inostranu ponudu.

Prema njenim riječima, edukacija svih tržišnih faktora biće značajnija nego ikada.

Da se potrebe potrošača sve više sele u onlajn okruženje, govore i podaci da skoro polovina ispitanika garderobu kupuje putem interneta, mjesečne račune onlajn plaća njih 40 odsto, a po četvrtina ispitanika putem interneta poručuje kozmetiku i elektronske uređaje, ističe se u saopštenju.

Auto-dijelove onlajn poručuje 17 odsto ispitanika, dok devet odsto građana u BiH ima pretplate na digitalne striming servise kao što je "Netfliks".

"Masterindeks" otkriva da je polovina ispitanika u potpunosti uvjerena u bezbjednost onlajn kupovine.

Povezano

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE