Bosna i Hercegovina ne može se pohvaliti velikim tržištem kada se radi o automobilskoj industriji, jer jasno je da broj stanovnika i platežna moć to ne omogućavaju. Možda i zbog toga neki podaci "bodu oči" kada se govori o uvozu automobila u BiH.
Prema podacima za 11 mjeseci ove godine, 10 najskupljih četverotočkaša koji su uvezeni u BiH zajedno je koštalo oko 4,2 miliona evra.
Samo dažbine na najskuplji uvezeni automobil iznosile su 83.260 KM. Radi se o Ferariju F142, za kojeg je izdvojeno, bez dažbina, 489.457 KM.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, po cijeni je, iza ovog Ferrarija, pet uzdanica Lambordžinija. Uvezeni model Urus 636, sa svim plaćenim dažbinama, koštao je 499.245 KM, dok je drugi uvezeni Urus ukupno koštao 498.445 KM.
Preostala tri su nešto jeftinija, ali nijedan nije koštao ispod 415.000 KM.
Na ulicama u BiH su i dva nova Poršea 91 Turbo S, a oni su koštali približno 365 hiljada KM s dažbinama.
Listu onih najskupljih uvezenih u prvih 10 mjeseci ove godine zatvaraju Mercedes mejbah S580 4MATIC (oko 350.000 KM) te Mercedes bens AMG G63 (nešto manje od 350.000 KM).
Inače, kako prenosi "ProAuto", za prvih 11 mjeseci ove godine prodato je više novih vozila nego u odnosu na prošlu pandemijsku godinu za 698 komada (6.924 ove, 6.226 u istom periodu prošle godine).
Tržišni lider je Škoda sa 1.195 primjeraka (17,26 posto tržišnog udjela), a slijedi Volksvagen sa 984 vozila (14,21 posto).
U novembru ove godine prodato je 557 vozila. Volksvagen je prodao 67, Škoda 66, a treći je Hjundai sa 49 vozila. Korejski proizvođač ima i najprodavanije vozilo u novembru, jer je 36 novih modela Hjundai Tuson IV dobilo vlasnika u BiH.
Prema posljednjim informacijama, carinska stopa od pet posto na uvoz električnih automobila u Bosnu i Hercegovinu mogla bi biti uskoro ukinuta, a na uvoz hibridnih vozila smanjena s dosadašnjih 15 na pet odsto, što bi moglo doprinijeti porastu uvoza ovakvih vozila, prenosi Avaz.