• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poznata njemačka kompanija u krizi: Prvo smanjuju radnu nedjelju, pa slijede masovna otpuštanja

Autor Aleksandar Blagić

Poznata njemačka kompanija "Boš" planira da smanji veliki broj radnih mjesta.

Nemačka kompanija "Boš" planira da ukine veliki broj radnih mesta u toku 2024. godine, piše "Feniks magazin". Prema pisanju nemačkih medija, u fabrikama u Fojerbahu i Šviberdingenu bi moglo bez posla da ostane 1.500 radnika.

Portparolka kompanije je navela da je rukovodstvo u bliskom kontaktu sa predstavnicima radnika i da će radnička veća biti konsultovana pre donošenja odluke i da mogu da predlože alternativne pravce djelovanja. "Želimo da se fokusiramo na interno raspoređivanje zaposlenih u drugim područjima, ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu", rekla je ona.

"Boš" je ljetos isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenih njemačkog odsjeka za mobilnost do 2027. godine i saopštio da otpuštanje radnika treba sprovesti na društveno odgovoran način. Prelazak na elektromobilnost zahtjeva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem dok su globalna ekonomska kriza i stalna inflacija pogoršali situaciju.

Posebno je pogođen sektor pogona gdje se sprovode istraživanja i razvoj dizel i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mjesta u tom sektoru, uključujući administraciju i prodaju, biti ukinuta do kraja 2025. godine. To je povezano i sa evropskom zabranom motora s unutrašnjim sagorjevanjima koja će se primjenjivati od 2035. godine. Mnoge kompanije se već pripremaju za nova pravila, budući da će dizel i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.

Proizvođači automobila iz tog razloga jedva da žele da ulažu u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput "Boša" to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano to će imati veliki uticaj na automobilsku industriju.

"Nastavljamo korak po korak i razvijamo mere specifične za svaku fabriku. Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine", navela je portparolka kompanije.

Mediji navode i da bi ugovorena radna nedjelja od 40 sati trebalo kolektivno da se smanji na 35 sati. "Boš" je jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji elektronike, kućnih aparata, bele tehnike, dijelova za automobile...

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE