• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poznata njemačka kompanija u krizi: Prvo smanjuju radnu nedjelju, pa slijede masovna otpuštanja

Autor Aleksandar Blagić

Poznata njemačka kompanija "Boš" planira da smanji veliki broj radnih mjesta.

 Otpuštanja u kompaniji Boš Izvor: Profimedia/AFP

Nemačka kompanija "Boš" planira da ukine veliki broj radnih mesta u toku 2024. godine, piše "Feniks magazin". Prema pisanju nemačkih medija, u fabrikama u Fojerbahu i Šviberdingenu bi moglo bez posla da ostane 1.500 radnika.

Portparolka kompanije je navela da je rukovodstvo u bliskom kontaktu sa predstavnicima radnika i da će radnička veća biti konsultovana pre donošenja odluke i da mogu da predlože alternativne pravce djelovanja. "Želimo da se fokusiramo na interno raspoređivanje zaposlenih u drugim područjima, ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu", rekla je ona.

"Boš" je ljetos isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenih njemačkog odsjeka za mobilnost do 2027. godine i saopštio da otpuštanje radnika treba sprovesti na društveno odgovoran način. Prelazak na elektromobilnost zahtjeva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem dok su globalna ekonomska kriza i stalna inflacija pogoršali situaciju.

Posebno je pogođen sektor pogona gdje se sprovode istraživanja i razvoj dizel i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mjesta u tom sektoru, uključujući administraciju i prodaju, biti ukinuta do kraja 2025. godine. To je povezano i sa evropskom zabranom motora s unutrašnjim sagorjevanjima koja će se primjenjivati od 2035. godine. Mnoge kompanije se već pripremaju za nova pravila, budući da će dizel i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.

Proizvođači automobila iz tog razloga jedva da žele da ulažu u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput "Boša" to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano to će imati veliki uticaj na automobilsku industriju.

"Nastavljamo korak po korak i razvijamo mere specifične za svaku fabriku. Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine", navela je portparolka kompanije.

Mediji navode i da bi ugovorena radna nedjelja od 40 sati trebalo kolektivno da se smanji na 35 sati. "Boš" je jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji elektronike, kućnih aparata, bele tehnike, dijelova za automobile...

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE