• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koka kola - najskuplji brend na svijetu

Najvrjednija marka na svijetu i dalje je Coca-Cola, najveći rast vrijednosti zabilježio je Apple, a najveći pad Nokia.

 Koka kola - najskuplji brend na svijetu Izvor: MONDO

Tehnološke marke (iza Koka-Kole) predvode prvih deset na ljestvici koje čine samo brendovi iz SAD. Iz neke druge zemlje je najbolje plasirana "Tojota" na 11. mjestu, proizlazi iz istraživanja kompanije "Interbrend".

"Koka-Kola" se na čelu ljestvice nalazi još od 2000. godine, kada je to istraživanje i počelo da se objavljuje. Prošle godine je njena vrijednost povećana za dva odsto na 71,861 milijardi dolara.

Drugo mjesto pripada "Aj bi emu" (IBM), a treće "Majkrosoftu" (Microsoft). Od tehnoloških firmi među prvih deset su još i "Gugl" (Google), na četvrtom, "Intel" na sedmom, "Epl" na osmom i "Hjulit Pakard" (Hewlett-Packard) na desetom mjestu.

Ljestvicu deset najvrjednijih brendova upotpunjuju "Dženeral ilektrik" (General Electric- GE) na petom, "Mek Donalds" (McDonald's), na šestom i "Dizni" (Disney) na devetom mjestu.

Vrijednost marke "Epl" povećana je 58 odsto, pa se tako proizvođač omiljenih "ajfouna" (iPhone) i "ajpeda" (iPad) popeo na osmu poziciju, sa prethodne 17.

"Nije to samo činjenica da proizvode lijepe stvari", rekao je generalni direktor "Interbrenda" Džez Frempton. "Stvorili su cijeli životni stil i način života", dodao je.

Vrijednost "Epla", prema Fremptonu, povećana je najviše zahvaljujući dominantnoj poziciji na tržištu tableta.

"Ako pogledate ljude koji se spremaju da kupe tablet, 85 odsto njih kaže da će kupiti 'ajped'. Na tržištu ne postoji nijedan konkurent koji ima više od pet procenata udjela", naglasio je Frempton.

Najveći pad pretrpjela je marka "Nokia" koja je skliznula na 14. mjesto, sa osmog, a njena vrijednost je smanjena 15 procenata.

"Nokija" je lani bila najvrjednija evropska marka, a sada je to "Mercedes" na 12. mjestu. "Nokia" se u poslednje vrijeme bori sa problemima i morala je da otpušta radnike, uglavnom zbog jake konkurencije na tržištu pametnih telefona.

Nova firma koja se našla među prvih 100 najvrjednijih brendova je tajvanski proizvođač mobilnih telefona HTC, koji je zauzeo 98. mjesto. To je prvi put da se na listi našla firma iz Tajvana.

Spiskom sto najvrjednijih svjetskih brendova dominiraju marke iz SAD, kojih ukupno ima 49. Iz Evrope je na ljestvici 38 brendova i to iz Njemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostale marke su iz Japana, Koreje, Kanade i po jedna iz Meksika i Tajvana.

Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio "Interbrend". Koristi obrazac koji kombinuje buduću snagu marke i njenu ulogu u stvaranju tražnje. Firme moraju imati javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva.

(Tanjug)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE