Promet u svjetskoj reklamnoj industriji prošle godine povećan je za 7,3 odsto u odnosu na godinu ranije i iznosio je 498 milijardi dolara.
Prema podacima agencije AGB Nilsen, rast reklamne industrije u Africi i na Bliskom istoku u 2011. godini bio je 11 odsto i iznosi je 20 milijardi dolara.
Promet u azijsko-pacifičkom regionu porastao je za godinu dana 12 odsto na 213 milijardi dolara, dok je ista stopa rasta zabilježena i u Latinskoj Americi, gdje je promet u reklamnoj industriji povećan na 80 milijardi dolara.
U istom periodu, troškovi reklamiranja u američkim kompanijama pali su za 0,2 odsto na 31 milijardu dolara, a u Evropi za 0,4 odsto na 70 milijardi dolara.
Televizija je prošle godine opet bila najpopularniji mediji sa 65 odsto udjela u tržištu oglašavanja, a tokom izvještajnog perioda troškovi kompanija za televizijsko oglašavanje povećani su za 10 odsto na 324 milijardi dolara.
Značajan porast zabilježen je u oblasti onlajn oglašavanja, a preduzeća su u protekloj godini na vorld vajd veb (world wide web) - www oglašavanje potrošila 24 odsto više nego 2010 godine.
(Srna/MONDO)