Kompanija Tropik grup (Tropic Group) iz Banjaluke preuzela je vlasništvo nad belgijskim trgovačkim lancem Delez BiH (Delhaize BIH), čime je Republika Srpska dobila najveću domaću maloprodajnu mrežu.
Prema njihovim izjavama, prepoznato je da će jedan takav domaći trgovački lanac, koji će zapošljavati više od 1.000 radnika, predstavljati platformu za plasman domaćih proizvoda, ali se nadaju i da će velika domaća prodajna mreža moći na tržištu konkurisati stranim trgovačkim lancima.
"Ovom akvizicijom postojeći domaći maloprodajni lanac, koji posluje pod nazivom 'Moj market', proširujemo sa 39 objekata širom BiH", rekao je Bojan Risović, član Uprave Tropic Groupa.
Delez je krajem jula 2011. godine u Srbiji kupio trgovinski lanac (Delta) Maksi za 932,5 miliona evra, u što je bio uključen neto dug od 318 miliona evra. Krajem prošle godine bilo je govora o tome da će Delez prodati i svoje prodavnice u Srbiji, ali to se nije dogodilo.
On je istakao da Tropic time postaje treći po veličini maloprodajni lanac u BiH, a najveći u RS.
Preuzeti prodajni objekti biće rebrendirani, a u budućnosti će poslovati pod nazivima Tropic i Moj market, dok će poslovi u vezi s rebrendiranjem, renoviranjem i prilagođavanjem asortimana u maloprodajnim objektima biti završeni do kraja septembra ove godine.
Tropic Group prošle godine je postao suvlasnik trgovačkog lanca Moj market, koji trenutno u mreži ima 13 maloprodajnih objekata.
Predsjednik Unije udruženja poslodavaca RS Predrag Zgonjanin, istakao je da je vrlo važno da na domaćem tržištu postoji domaći trgovački lanac, a ne da su na tržištu prisutni samo strani lanci.
Nadamo se da će se domaći lanac mnogo više okrenuti domaćim proizvodima, dodao je Zgonjanin.
Belgijska trgovačka grupa Delez inače je objavila da su njeni trgovački lanci u svijetu u drugom tromjesečju ove godine postigli rast prihoda od 3,7 odsto. Kompanija je, međutim, imala gubitke na matičnom belgijskom tržištu, a u Srbiji troškove usklađivanja vrijednosti imovine od 150 miliona evra.