• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Banjalučki Tropik preuzeo Delez BiH

Autor mondo.rs

Kompanija Tropik grup (Tropic Group) iz Banjaluke preuzela je vlasništvo nad belgijskim trgovačkim lancem Delez BiH (Delhaize BIH), čime je Republika Srpska dobila najveću domaću maloprodajnu mrežu.

Da preuzimanje 100 odstotnog vlasništva nad 39 prodajnih objekata Deleza BiH, koji su nosili naziv Tempo i Maxi, od strane domaće kompanije ima veliku važnost, potvrdili su i ekonomski analitičari, ali i predstavnici poslovne zajednice, pišu domaći mediji.

Prema njihovim izjavama, prepoznato je da će jedan takav domaći trgovački lanac, koji će zapošljavati više od 1.000 radnika, predstavljati platformu za plasman domaćih proizvoda, ali se nadaju i da će velika domaća prodajna mreža moći na tržištu konkurisati stranim trgovačkim lancima.

"Ovom akvizicijom postojeći domaći maloprodajni lanac, koji posluje pod nazivom 'Moj market', proširujemo sa 39 objekata širom BiH", rekao je Bojan Risović, član Uprave Tropic Groupa.

Srbija pod znakom pitanja

Delez je krajem jula 2011. godine u Srbiji kupio trgovinski lanac (Delta) Maksi za 932,5 miliona evra, u što je bio uključen neto dug od 318 miliona evra. Krajem prošle godine bilo je govora o tome da će Delez prodati i svoje prodavnice u Srbiji, ali to se nije dogodilo.

 On je istakao da Tropic time postaje treći po veličini maloprodajni lanac u BiH, a najveći u RS.

Preuzeti prodajni objekti biće rebrendirani, a u budućnosti će poslovati pod nazivima Tropic i Moj market, dok će poslovi u vezi s rebrendiranjem, renoviranjem i prilagođavanjem asortimana u maloprodajnim objektima biti završeni do kraja septembra ove godine.

Tropic Group prošle godine je postao suvlasnik trgovačkog lanca Moj market, koji trenutno u mreži ima 13 maloprodajnih objekata.

Predsjednik Unije udruženja poslodavaca RS Predrag Zgonjanin, istakao je da je vrlo važno da na domaćem tržištu postoji domaći trgovački lanac, a ne da su na tržištu prisutni samo strani lanci.

Nadamo se da će se domaći lanac mnogo više okrenuti domaćim proizvodima”, dodao je Zgonjanin.

Belgijska trgovačka grupa Delez inače je objavila da su njeni trgovački lanci u svijetu u drugom tromjesečju ove godine postigli rast prihoda od 3,7 odsto. Kompanija je, međutim, imala gubitke na matičnom belgijskom tržištu, a u Srbiji troškove usklađivanja vrijednosti imovine od 150 miliona evra.

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE