• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ugovoru o koncesiji za autoput ističe rok

Koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš - Požega ima, formalno i pravno mogućnost zatvori finansijsku konstrukciju i započne izgradnju autoputa

 Ugovoru o koncesiji za autoput ističe rok  Izvor: MONDO

Koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš - Požega ima, formalno i pravno mogućnost da do sutra zatvori finansijsku konstrukciju i započne izgradnju autoputa.

Postoje šanse da se dogovor u Vladi Srbije postigne, pre nego što i rokovi u pravnom smislu prestanu da važe, iako je Vlada na sednici održanoj u četvrtak odbacila predlog Ministarstva infrastrukture o započinjanju radova na izgradnji autoputa.

Prema ugovoru koji je sklopljen u martu prošle godine konzorcijumom "Alpina-Por" ima obavezu da do 31. marta 2008. otpočne posao ali i počne da naplaćuje putarinu na postojećim deonicama.

Autoput bi prema ugovoru trebalo da bude završen do 31. decembra 2012, ali taj rok može biti produžen uz dogovor obe strane.

"Dojče banka" koja je trebalo da dostavi bankarsku garanciju do 31. marta, garanciju nije dostavila i najavila je da će to učiniti najkasnije do 31. decembra ove godine.

Predstavnik Vlade u pregovorima o koncesiji za autoput Mihajlo Marković izjavio je u subotu da bi, osim Dojče banke koja je garant posla i najveći finansijer, gradnju trebalo da kofinansiraju Svetska banka, Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka.

Dojče banka je potvrdila da čvrsto stoji iza projekta i koncesionara, kazao je Marković dodajući da su vreme koje je imala i dešavanja na svetskom tržistu kapitala znatno otežale dosadašnje odluke kreditiranja ovakvih projekata.

I koncesionar "Alpina-Por" potvrdio je da želi da gradi autoput i da čeka odluku Vlade posle čega će se javno oglasiti.

Ministri iz redova G17 plus i DS odbili su na sednici Vlade da koncesionar počne radove bez dostavljanja garancije i odbili predlog da se koncesionaru odobri početak radova smatrajući da je reč o velikom finansijskom riziku koji bi pao na teret budžeta i građana Srbije.

Ministri iz DSS i NS ocenili su da njihovi doskorašnji koalicioni partneri nisu izneli prave razloge za neodobravanje početka radova, već da su njihovi razlozi skriveni i da imaju veze sa predizbornom kampanjom koja je u toku.

Posle međusobnih verbalnih prepucavanja "strasti" su se krajem prošle nedelje stišale pa su ministri iz DS, G17 plus i SDP uputili premijeru Vojislavu Koštunici u petak predlog da sazove sednicu Vlade, na kojoj će oni predložiti da se koncesionaru omogući dodatni rok od 90 dana da zaokruži finansijsku konstrukciju.

Frka među ministrima

Istog dana u Vladi su započeti razgovori sa koncesionarima o tome kako prevazići "štetočinsku odluku koju je izglasala većina ministara iz redova DS i G17 plus" i kako obezbediti da se potpuno ne "sruši ugovor" o izgradnji autoputa Horgoš - Požega
, izjavio je savetnik srpskog premijera Branislav Ristivojević.

Koncesionari su se obavezali da će pismeno obavestiti Vladu kako oni vide izlaz iz ove situacije i kako će obezbediti da ugovor ostane na snazi.

O koncesiji je u subotu govorio i predsednik Srbije Boris Tadić koji je izjavio da, ukoliko bi Vlada pristala na početak izgradnje autoputa Horgoš - Požega bez čvrstih bankarskih garancija, koncesionar ničim ne bi bio obavezan da radove i završi.

"Nije namera nas svih koji imamo odgovornost u ovom društvu da počnemo da otvaramo razne radove, već da konačno i dovršimo radove koje započinjemo. Mi imamo dovoljno nedovršenih radova u Srbiji", rekao je Tadić novinarima.

Prema njegovim rečima, neodgovorno je insistirati na otpočinjanju posla koji je potencijalno štetan za državu, jer bi Srbija bila izložena ogromnim troškovima ukoliko bi koncesionar u jednom trenutku obustavio radove.

"Hajde da naučimo nešto na svojim greškama i završimo taj autoput, a ne da koristimo takav jedan težak problem izgradnje infrastrukture za međusobne napade na brutalan i bestidan način", rekao je Tadić i podržao inicijativu većinskog dela Vlade da se koncesionaru ostave dodatna tri meseca da zaokruži finansijsku konstrukciju za realizaciju radova.

Premijer Koštunica je u četvrtak izjavio da zaustavljanje planiranog početka radova na izgradnji autoputa predstavlja "destrukciju ekonomskog razvoja zemlje".

Ekonomski stručnjaci upozorili su u izjavama da razmimoilaženja u Vladi šalju "veoma loš signal" drugim investitorima.

Saradnik Centra za slobodno tržište Aleksandar Stevanović i član Saveta za borbu protiv korupcije Danilo Šuković složili su se u izjavama Tanjugu da su sukobi u Vladi o koncesiji za izgradnju autoputa doveli do konfuznog stanja i opasnosti da investitori Srbiju ubuduće označe kao loš prostor za ulaganja.

"Srbija ulazi u zonu da je invesitori vide kao neozbiljnu državu i da postoji opasnost da nam ubuduće niko ne daje bankarske garancije", rekao je Stevanović i dodao da investitori polako gube entuzijazam kada je reč o ulaganju u velike sisteme u Srbiji.

I Šuković ističe da su sukobi u Vladi stvorili konfuzno stanje i veoma lošu situaciju.

"To sve šalje loš signal drugim investitorima. Sve je neizvesno i previše sve zavisi od volje pojedinca, a ne od institucija", rekao je on.

(Tanjug)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE